Ga naar inhoud

ntsc camera


anoniem

Aanbevolen berichten

Er is mij gevraagd om een videoreportage te maken. Ik dacht daarbij 2 vaste camera's te gebruiken en 1 mobiele Als mobiele camera wil ik mijn Sony Handycam HDR-HC1 gebruiken Verder wou ik mijn Sony HDR-XR500 gebruiken als vaste camera. Deze heeft het voordeel dat hij opneemt op HD en je er dus niet naar moet kijken eens hij draait. Nu had ik nog een derde camera nodig. Ik heb nog wel een SONY DCR-TRV950 ter beschikking maar dan zit ik weer met die tapes die ik elk uur moet wisselen. Dus,kocht ik op ebay een tweede XR-500 tot mijn grote verbazing voor een spotprijs. Toen ik de camera aankreeg en testte ,bleek het om een NTSC camera te gaan.(Vandaar dat het dus een koopje was) Het stond wel in de advertentie maar ik had er overgekeken. mijn vraag kan ik deze camera gebruiken om een reportage te maken in combinatie met de 2 andere camera's en wat zijn hier de gevolgen van? Of ,kan ik deze misschien beter doorverkopen? Ik weet wel dat het aantal lijnen en het aantal frames/sec verschillend is maar hoe zit dat als je in high def. opneemt?
Link naar reactie
Ntsc framerate is anders, 30 of 60 fps and dat mixen met pal video op 25/50 fps is een recept for narigheid,een goed bewerkingsprogramma moet er wel mee om kunnen gaan maar het is eigenlijk een pad welke je niet wilt inslaan. 1 van de 2 zal toch in framerate geconverteerd moeten worden en framerate conversies zijn altijd moeizaam en het resultaat is zelden beter dan "net aan acceptabel" en dan druk ik me voorzichtig uit. Die minidv cam is toch een gewone standaard def? (dus geen HD?) Er is nog wel een mogelijkheid om de boel daarmee te rekken, of het genoeg voor je is weet ik niet en of je de tapes nog kunt vinden weet ik ook niet: er bestaan 80 minuten tapes en die icm de "long-play" optie in je camera kom je aan 120 minuten opname duur, de long-play optie verlengt de opname duur van je cassette met 1,5 x. Dit kost GEEN kwaliteit, de long play stand neemt nog steeds in exact dezelfde kwaliteit op maar de tape draait langzamer en dus word de data dichter op elkaar gedrukt op de tape, dat betekend dat de tape gevoeliger word voor veroudering en beschadiging maar als je koppen schoon zijn en de tape nieuw levert het geen probleem op, ik heb het jaren zo gedaan als ik een lange opname wilde maken met mijn dv-deck. De lange speelduur tapes van 80 minuten is ook hetzelfde verhaal; de opname kwaliteit is dezelfde alleen de gevoeligheid voor veroudering en beschadiging is hoger. Als je dv-avi kunt terug schrijven naar tape is het betrouwbaarheid probleem geheel op te lossen door na de opname de video naar de pc te kopiëren en daarna terug te schrijven naar 2 gewone 60 minuten tapes op normale snelheid, pure kopieer acties kosten bij dv materiaal geen kwaliteit en dus beland zo je video op een goede tape zonder kwaliteitsverlies. Niet heel goedkoop(nou ja, valt ook wel mee,3-pak-14 euro) maar kennelijk nog steeds verkrijgbaar: http://foto.twenga.nl/80-min-mini-dv-cassette.html
Link naar reactie
bedankt voor de reactie. Ik ga de SONY DCR-TRV950 gebruiken als tweede vaste camera. Ik ga wel 60min tapes gebruiken omdat ik altijd sony premium tapes gebruik en ik me aan hetzelfde merk en type wil houden. Ik zal er dan uiteraard aan moeten denken om elk uur de tape te wisselen Of misschien nog beter,ik heb nog een laptop met firewire, daarmee kan ik via firewire rechtstreeks op de HDD van de laptop opnemen. DE sony XR-500 ntsc zal ik terug verkopen. Toevallig iemand interesse?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...