Ga naar inhoud

Blackmagic Design Intensity Pro HD/SD HDMI/Analog Capture/Ed


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb niet naar de kaart gekeken aangezien die denk ik niet nodig is. HD beelden van cameras worden zelden gecaptured mbv een capture apparaat, doorgaans kopier je de hd beelden gewoon van camera naar pc via een usb kabel,als de beelden op de camera zijn opgenomen op bv een SD kaartje steek je het SD kaartje in een kaartlezer gekoppeld aan de pc en kopier je de hd beelden van SD kaart naar pc. Als je camera alleen een hdmi uitgang heeft en geen andere mogelijkheden om de data uit de camera te vissen word het natuurlijk anders maar het is dan doorgaans goedkoper om naar een andere camera te kijken dan een HD capture apparaat te kopen met alle daarbij hangende problematiek. Wat is het merk en type van je camera?
Link naar reactie
Je camera heeft een USB2.0 poort, het gaat praktisch gezien niet echt veel sneller dan dat, firewire heeft ongeveer dezelfde doorvoer en firewire800 of usb3.0 is nog niet veel gebruikt,zeker in videocamera's. Je kunt zo de bestanden 1:1 ,dus zonder verlies naar je eigen hd kopieren op de max snelheid die de hd's aan kunnen of wat de usb poort kan doorvoeren. Als je pc een usb2 poort heeft gok ik dat de uitlees snelheid van de hd in de camera de bepalende factor is voor de snelheid aangezien in een videocamera geen topsnelheid model hd zal zitten die op 7200 toeren draait, dat zal eerder 4200 toeren zijn oid en zo'n hd heeft doorgaans een uitleessnelheid die makkelijk door een usb2 poort kan gaan. USB2 is theoretsich 480 Mbit/sec en praktisch gezien blijft daar meestal zo'n 50-75% van over dus zo'n 240-360 MByte/sec. Jouw camera's maximale datarate bij opname is 24 Mbit/sec dus zal een kopieer actie ongeveer op 10x tot 15x realtime gaan,een uur video kopieer je dus naar je pc in ongeveer 4-6 minuten alhoewel het ook nog wel wat langzamer kan gaan, de usb poort is een flexibele poort wat betreft snelheid en de opgegeven maximale waardes worden zelden of nooit bereikt, het hangt af van de hd's,je pc, de kabel,de usb adapter in je pc, het os enz enz Dat is iig wel veel sneller dan de 1:1 van een poort waarover je de video afspeelt,capturen gaat altijd met de snelheid van de video, dus 1 uur video opnemen duurt 1 uur,met kopiëren gaat dat dus veel sneller. Niet te verwarren met wat er gebeurt als je de camera op versneld afspelen zet, als je bv de camera op 16x vooruit zet word de video niet op 16x afspelen door de poort geperst, de camera "scant" op 16 voudige snelheid de hd en laat bv van iedere 100 beeldjes die voorbij komen er 1 zien zodat jij kunt zien waar de camera is , de video word echter dus niet daadwerkelijk op 16x snelheid afgespeeld. Als je die video zou opnemen en vertraagd afspelen zul je zien dat je een video krijgt waarin van de originele video slechts iedere 100 seconden 1 beeldje zit, een soort diashow van je film. Werkelijk versneld afspelen gaat doorgaans niet verder dan 2x, je kunt dit opmerken als de snelheid waarbij versneld word afgespeeld en er ook nog steeds geluid aanwezig is, doorgaans gaat dit maar tot 2x en al reeds bij 4x gaat de camera de hd scannen en toont de diashow waarbij uiteraard het geluid zal wegvallen.
Link naar reactie
Alhoewel het wellicht mogelijk is dat de hdmi poort kan werken als een firewire poort ben ik dit tot nu toe nog niet tegengekomen, het ligt ook niet echt in het doel van de hdmi poort om hem te gebruiken voor dergelijke functies, de poort is bedoelt voor het streamen van audio en video van en naar afspeel apparaten voor live kijken en luisteren en opname is sowieso zeer sterk gereguleerd ivm kopierbeveiligingen. De firewire poort was een mooi maar helaas gepasseerd station en ook de fw800 poort heeft dat niet kunnen tegenhouden, er is nog even vanuit sony en canon het initiatief geweest om ook HD video over de fw poort te kunnen streamen maar dat was alleen met de DV tape modellen. Daarbij is de originele specificatie van het DV over FW protocol overboord gegooid aangezien de standaard dv specs geen HD video toestaan, het was dus een eigen gecreëerde "standaard" waarbij er mpeg2 video over de fw poort word gestuurd, bestaande software die kan omgaan met dv-avi over firewire kan echter niets aanvangen met die video noch het protocol zonder een aanvullende plugin. Voor pakketten als vegas,premiere,aftereffects ed waren er dus voor dit soort cameras plugins die door de camera fabrikant werden ontwikkeld. Het gat wat er is ontstaan is ondertussen opgevangen door cameras met harde schijven of sd kaartjes en dus is ook het bij tape horende dv/fw protocol overboord gegooid en hebben al die cameras nu een usb poort als dataverbinding. Daarbij is het nog steeds goed mogelijk om de camera te bedienen vanaf de pc via usb maar die implementatie zal dan wel van de camera fabrikant moeten komen want er is geen standaard voor. Wat daarbij denk ik niet heeft geholpen is dat de firewire poort een uitvinding is van Apple(en ik dacht ook sony) en microsoft nooit heeft staan trappelen om de poort in het os te implementeren en de ondersteuning voor de poort was dan ook minimaal, zo'n soort van boycot heeft zo zijn effect bij fabrikanten van cameras en die hebben op een goed moment dan ook de poort laten vallen en voor wat anders gekozen, zo rangeer je tegenwoordig een techniek uit de markt die eigenlijk superieur is. Dat was al goed merkbaar bij bv moviemaker welke zelfs met een aangesloten en gedetecteerde dv camera toch consequent als standaard de opname in wmv maakte, je moet zelf expliciet voor het dv-avi formaat kiezen bij opname want anders eindig je met een opname in hopeloze webvideo kwaliteit. Het enigste wat ik nog kan zeggen: heb je al de bijbehorende software, website en aanvullend leesvoer doorgelezen,geïnstalleerd en geprobeerd? Het is heel goed mogelijk dat het gene wat jij zoekt(bediening over de usb bus) aanwezig is in de vorm van software of bv een usb driver. Sony kennende zou het niets verbazen als iets dergelijks op de bijgeleverde cd staat.
Link naar reactie
Ja , je kunt opnemen vanaf HDMI maar dat was niet ts zijn volledige vraag. Hij wil via hdmi opnemen (en wellicht ook terugschrijven) zoals je dat met DV doet via firewire en dus ook bediening van de camera vanuit de software over fw. Alhoewel er vast wel een doel voor een HDMI capture kaart is te bedenken zoals het live op de pc kunnen opnemen vanaf de camera bied de kaart tov gewoon de bestanden vanaf de camera over usb naar de pc kopiëren totaal geen voordeel en eigenlijk slechts alleen nadelen. Capturen via hdmi gaat veeeel langzamer (1x snelheid hdmi tov 10-15x snelheid d.m.v. kopiëren). De bestanden die je rechtstreeks via usb naar de pc kopieert zijn de originele onveranderde bronbestanden dus beter dan dat is er niet-als je captured via hdmi word de video toch vanaf de camera harddisk ge-decomprimeerd,uitgevoerd via de hdmi uitgang als ongecomprimeerde hd video en daarna door het capture apparaat weer opnieuw gecomprimeerd, das 2x een compressie bewerking die de kwaliteit aantast. Dus waarom zou je het zo doen als het via de usb kabel 10 tot 15 keer sneller gaat en de kwaliteit niet aangetast word?
Link naar reactie
Opmerkelijk hoe vaak ik toch puur op de gok dit soort antwoorden waarbij ik verwijs naar de bij de camera geleverde accessoires kennelijk correct inschat; Uit de manual: 1 Schakel uw camcorder in en sluit hem aan op de computer met de [color=red:1e9441cac8]meegeleverde[/color:1e9441cac8]USB-kabel. Het scherm [USB SELECT.] wordt weergegeven op het scherm van de camcorder. 2 Raak het opname medium dat de beelden bevat die u wilt opslaan aan op het scherm van de camcorder. [ USB-AANSLTING]: intern geheugen [ USB-AANSLTING]: interne harde schijf [ USB-AANSLTING]: geheugenkaart De weergegeven opnamemedia verschillen volgens het model. Als het scherm [USB SELECT.] niet wordt weergegeven, raakt u (MENU)  [Overige wrgvn.]  [USB-AANSLTING] (bij de categorie [OVERIG]) aan.     Het importvenster verschijnt op het computerscherm. 3 Klik op [Importeren]. Zie "PMB Help" (p. 37) voor meer details. Films en foto’s worden geïmporteerd naar uw computer. Wanneer de operatie is voltooid, verschijnt het "PMB"-scherm. Tips [color=red:1e9441cac8]U kunt films van hogedefinitie beeldkwaliteit (HD) exporteren van uw computer naar uw camcorder . Zie "PMB Help" (p. 37) voor meer details.[/color:1e9441cac8]    De manual waar alles in word uitgelegd evenals de software EN de usb kabel zitten gewoon in de doos waarin de camera kwam. Dit is geen verwijt aan ts want niemand leest tegenwoordig nog die mooie gebruiksvriendelijke,nederlandstalige en veelal zeer uitgebreide manual maar het is toch wel opmerkelijk gezien het feit dat fabrikanten van tegenwoordig zoveel moeite doen om het de gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken en desondanks veel gebruikers van apparatuur tegen een "beperking" aan lopen die er eigenlijk niet is. Veel van dit soort apparaten kunnen vaak veel meer dan de gemiddelde gebruiker ooit te weten komt puur omdat de manual niet word gelezen. Dat is jammer want vaak hebben dit soort apparaten allerlei vernuftige en handige opties waarvan gebruikers vaak zelfs na 5 of 10 jaar niet weten dat het mogelijk is met hun apparaat.
Link naar reactie
Ik heb de camera tweede hands gekocht. De handleiding was er niet bij. ik heb deze ondertussen wel gedownload en gelezen. In de eerste plaats kopieerde ik de videofragmenten gewoon van de HD van de camera naar de HD op mijn PC. Een fragment van 1min. duurde 3,5min om op die manier op te slagen. Vandaar mijn vraag of het via HDMI sneller zou gaan. Als ik de procedure volg die die in de handleiding beschreven staat ,duurt het enkele seconden om de beelden over te zetten. Als ik de beelden via een videobewerkingsprogramma importeer is het eveneens op enkele seconden afgelopen. Vreemd dat het dan met copy/paste zo lang duurt. Maar daar zal ook wel een reden voor zijn. Verder ben ik helemaal niet van plan de beelden terug te schrijven naar de camera. Dat heeft inderdaad geen zin.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...