Ga naar inhoud

Video in stukken gedeeld


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb met Magix Movie Edit Pro 17 een video samengesteld maar nadat die via dat programma op een DVD is gezet blijkt die in 3 stukken van 2 x 1.048 GByte + een kleins stuk te zijn weggeschreven. Dat wil dus zeggen dat die niet in een stuk wordt afgespeeld maar dat je ieder stuk opnieuw moet starten. Hoe krijg ik die video in één stuk? Systeem: WinXP Prof SP3 perloc
Link naar reactie
Ik weet niet hoe je geprobeerd hebt de dvd af te spelen, als je de losse vob bestanden 1 voor 1 aan klikt krijg je idd losse brokken film, als je de dvd afspeelt door te klikken op het VIDEO_TS.IFO zal de film als 1 lange film worden afgespeeld, dat is iig wel de bedoeling. Je zult daarvoor wel afspeel software moeten gebruiken die bekend is met de structuur van een dvd maar de meeste video afspeelsoftware van nu kan dat wel. Dat de video in brokken van 1048 MB op de dvd beland komt omdat dit de maximale grootte is voor een bestand op een video dvd , het is de limiet van het bestandsysteem op een videodvd het zogeheten UDF. Dit niet te verwarren met een gewone data dvd waarop je wel grotere bestanden kunt plaatsen. Op een videodvd staan dus altijd bestanden met een maximale grootte van 1048 MB en de dvd speler speelt deze naadloos achter elkaar af mbv de informatie die in het VIDEO_TS.IFO bestand is te vinden,het VIDEO_TS.IFO bestand is dus eigenlijk een soort van afspeellijst die de dvd speler verteld wat en hoe er moet worden afgsepeeld, ook zaken als de ondertiteling en menus worden door het VIDEO_TS.IFO bestand opgenomen in de afspeellijst.
Link naar reactie
Dankuwel voor de inlichting. Ik maak heel weinig video's en het is al een paar jaar geleden dat ik de laatste heb gemaakt. Op een van de laptops zit Power DVD en daar doe-tie-ut. Toch een kanttekening: De video start alleen in zijn geheel op als de DVD automatisch wordt opgestart. Het lukt me niet om via VIDEO_TS.IFO de video te starten. Is de video (in zijn geheel) ook met de hand te starten? perloc
Link naar reactie
Een dvd starten via de VIDEO_TS.IFO file wil idd soms niet lukken ook ik heb deze ervaring met Powerdvd, waarom het dan niet lukt is mij ook niet duidelijk. De oplossing for wat betreft powerdvd maar ook wel andere software is dat je ook eigenlijk niet zo te werk hoort te gaan, Powerdvd heeft ergens een optie om aan te geven welke drive gebruikt moet worden, het icoontje is die van een cd/dvd speler-lade, als je er op klikt opent zich een dropdown box met daarbij de optie "open dvd file on hard disk drive". Als je zo de dvd aanspreekt en navigeerd naar de VIDEO_TS map zal hij zelf op de correcte wijze de dvd starten. De meeste afspeel software heeft wel een dergelijke optie, meestal onder file/open/dvd media oid maar soms wil het wel eens wat verborgen zitten, ff zoeken dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...