Ga naar inhoud

Belgische "uitzending gemist"downloaden probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Op dit sub-forum kom ik niet zo vaak. Voor een vriend probeer ik van de belgische tv-zender canvas via een soort "uitzending gemist"een filmpje te downloaden van http://www.canvas.be/programmas/dockland%3A-heerlijke-hernieuwbare-wereld/server13251916a%3A13a96de7ae0%3A-6de9. Ik gebruik Fraps, want youtubedownloader is uiteraard niet geschikt. Verder dan 30 " kom ik niet en dat is dan al 250 MB. Ik vraag mij af of er een andere methode is; met Jang lukte het trouwens ook niet, en vanaf het scherm filmen is ook een beetje onwijs. iemand een suggestie?
Link naar reactie
In feite is het zo dat een vriend van mij die tv-film zódanig (op een dvd of een groot stickie ) wil opslaan en gebruiken bij zijn functie als keurmeester van milieuvriendelijke campings, hotels e.d. Dus redelijkerwijs af te spelen met bv. VLC of een andere goede mediaspeler op een laptop. Bedoel je zo'n antwoord? Voor alle zekerheid nog eens de link: http://www.canvas.be/programmas/dockland%3A-heerlijke-hernieuwbare-wereld/server13251916a%3A13a96de7ae0%3A-6de9 fjs
Link naar reactie
Ok, begin eens te vertellen welke browser je gebruikt. Iedere browser heeft ergens op de c schijf een cache waarin tijdelijke internet bestanden worden bewaard. IE is het meest eenvoudig, je gaat in IE naar extra/internet opties zoek de instelling knop voor geschiedenis/tijdelijke internet bestanden , met de knop "bestanden weergeven" word de map geopend waar de temp files staan. Je weet nu iig de locatie. Met de knop "verwijderen kun je de tijdelijke bestanden opruimen zodat de map leeg is. Open de map in een venster en open je browser, ga naar je link en speel de video af en kijk wat er gebeurt in de map met temp files, na enige minuten afspelen zou je 1 bestand kunnen zien welke langzaam groeit in grootte. De map naar voren brengen en op F5 drukken ververst de weergave van de map. Als je een bestand continu tijdens het afspelen ziet groeien dan is dat iig de video en zul je de hele video moeten afspelen zodat het bestand compleet in de temp map staat. Dan komt de truuk; voor dat de video afgelopen is zal hij al compleet in de map staan, je pauzeert de video , selecteert het bestand in de map en drukt control+C Open een mijn documenten en druk control+V, als het meezit word het bestand gekopieerd naar de nieuwe locatie. Je hebt nu de video uit de cache geplukt. let wel; dit truukje werkt niet altijd, steeds meer media aanbieders kiezen voor daadwerkelijk streamen van de video waarbij de video dus niet lokaal tijdelijk word opgeslagen of er word gekozen voor opslag in een type waar je niets mee kunt aanvangen, de kopier actie zal dan niet lukken omdat windows meld dat het bestand door een ander programma in gebruik is en dus vergrendeld is,als je je browser dan sluit word het bestand weliswaar vrijgegeven maar ook direct verwijdert en dus vis je nog naast het net ,in dat geval is het helaas pindakaas en zul je richting wmrecorder ed moeten gaan.
Link naar reactie
@ Tirm: dank voor de moeite @ rwilligen: ben net bezig in IE de docu te draaien en de temp files in de gaten te houden: zie daar nog niks verschijnen (moet giga zijn) , maar de film duurt ongeveer 50'. Voorlopig werk ik alles maar punt voor punt af. Achteraf is het allemaal niet echt belangrijk, maar ik beschouw het een beetje als een sport en dan die kennis te verrassen als het zou lukken.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Inmiddels zijn we een week verder. Een p.b. naar Xogan leverde geen resultaat op (hem zou het wel gelukt zijn?) Daarna frequent emailcontact gehad met de websitemaker van RTube (zoiets als youtube) uit Vlaanderen. Een php-bestand geïnstalleerd, een toegestuurd voorbeeld: niets hielp.Probleem bovendien is dat toegestuurd wachtwoord maar 24 u geldig is. Ik heb het nu maar opgegeven. Tenzij iemand het wèl lukt en mij de film kan opsturen . Zou wel mooi zijn...
Link naar reactie
Ze hebben een manier gevonden om de meeste software te frustreren. Namelijk door de boel in stukjes te knippen, zodat je niet meer weet wat wat is, en het praktisch onmogelijk wordt er één bestand van te maken. Wat je wel zou kunnen proberen, is de video fullscreen te laten afspelen en dan op te nemen met een screenrecorder. Mogelijk wel slim om tijdelijk even een wat lagere resolutie in te stellen. Je zou je ook eens kunnen verdiepen in screenrecorders. Ik meen me te herinneren, dat sommige ook afgebakende gedeelten van een scherm kunnen opnemen. Wel wat omslachtig, het is maar net hoe belangrijk het voor je vriend is. Maar het blijft wel een aardige puzzel. :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...