Ga naar inhoud

Analoog materiaal


anoniem

Aanbevolen berichten

Nog een vraag (nu Pinnacle goed werkt). Ik heb ook videobanden die ik met behulp van een videorecorder en een converter digitaliseer. Dat deed ik eerst met een ander programma. in de winkel werd mij verteld dat dit ook via Pinnacle kan. Ik vroeg of ik dan een speciale aansluiting nodig had, maar dat was niet zo. Maar Pinnacle 'ziet' de aansluiting niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij ook de analoge aansluiting ziet en importeert? De converter is van ION. (heb windows 7)
Link naar reactie
Dit is de makke van nogal wat van dit soort usb apparaatjes, ze werken niet onder directshow of VFW(videoforwindows) en dus kunnen andere programma's er niets mee. Nogal wat van deze apparaatjes zijn min of meer hetzelfde als zo'n USB webcam, ook die worden meestal niet door videoprogramma's herkent. Nou is Pinnacle software ook niet zonder obstakels dus zou het ook daar aan kunnen liggen. Je kunt controleren of het apparaatje onder directshow of VFW werkt met de microsoft tool AMcap: http://nl.afterdawn.com/downloads/beeld_geluid/video_opnemen/amcap.cfm ,de download zit onder de groene knop. Er zit een redelijk goede help file bij die eea uitlegt maar het programmaatje is vrij eenvoudig. Als alternatief kun je ook Virtualdub downloaden en proberen, die gebruikt dezelfde code. Het idee: AMcap is gebaseerd op de de broncode van een microsoft software die videocapture onder windows mogelijk maakt en die broncode word door de meeste video programma makers gebruikt, als het apparaat van je kan communiceren met AMcap of Virtualdub zal , in principe, er geen belemmering zijn voor andere programma's om met het apparaatje te werken. Ergo: als je jouw apparaatje in AMcap of Virtualdub ziet is het apparaatje geschikt om ook inde andere programmaas te werken, zie je hem niet in AMcap of Virtualdub dan houd het op. Als je jouw apparaatje wel ziet in AMcap of Virtualdub maar niet in Pinnacle dan is het kennelijk een probleem van Pinnacle. Een omzeiling is dan de video capturen met het apparaatje en bijbehorende software en daarna de video importeren in Pinnacle en bewerken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...