Ga naar inhoud

mov filmpjes samenvoegen en converteren


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, ik heb de sloop van een woonhuis vastgelegd op video met een Canon 550D spiegelreflexcamera. Het resultaat is een serie korte filmpjes met .MOV extensie. Ik doe verder nooit iets met video dus ik heb ook geen ervaring. Ik wil voor een aantal belangstellenden deze filmpjes aan elkaar koppelen en op dvd branden zodat ze zondermeer met een dvdspeler op een tv kunnen worden bekeken. Wie helpt me aan een simpele methode om dat voor elkaar te krijgen. Ik heb op het net gezocht maar er worden zoveel verschillende adviezen gegeven dat ik de koers een beetje kwijt raak. Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Handigste is misschien als je zoekt op .mov en gerelateerd aan je camera: mogelijk is het een apparaat specifiek type en dan kom je met algemene software er misschien niet. Kijk eens met 'MediaInfo' (app) wat de eigenschappen zijn van het bestand. Misschien werkt het gewoon wel met QuickTime (van Appel Inc.) die zijn begonnen met .mov voorzover ik weet, probeer anders wat veel gebruikte video editing programma's.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:8785c968a9="gerben"]Probeer eens met format factory.[/quote:8785c968a9] Goedemiddag, met wat zoekwerk ben ik er zelf uitgekomen. Eerst met een freeware MOV to AVI programma de files geconverteerd en daarna gewoon met Windows 7 op een DVD gebrand en die bevat automatisch alle toeters en bellen om de filmpjes na elkaar met een videorecorder op een TV te vertonen. Misschien heeft een ander ook wat aan deze oplossing.
Link naar reactie
[quote:80dfda4955="gertcor"]Ik wist niet dat die nog bestonden. Jaren geleden had ik een Grundig stofzuiger en daar kon ik ook de was mee doen en telefoneren. Maar nu serieus, als jij aangeeft een dvd met een videorecorder af te spelen dan gaat toch bij velen een lampje branden.[/quote:80dfda4955] Dat ding heet in de wandelgang nou eenmaal videorecorder. Ik heb hem destijds aangeschaft om videobanden op dvd te zetten en dat doet-ie vlekkeloos. Heeft dus video, dvd en harddisk. Er schijnen niet zoveel electronica firma's te zijn die zo'n ding op de markt hebben gebracht, maar Pioneer is er een van.
Link naar reactie
[quote="polderbaan"][quote:5f36a136d4="gertcor"]Ik wist niet dat die nog bestonden. Jaren geleden had ik een Grundig stofzuiger en daar kon ik ook de was mee doen en telefoneren. Maar nu serieus, als jij aangeeft een dvd met een videorecorder af te spelen dan gaat toch bij velen een lampje branden.[/quote:5f36a136d4] Trouwens, wat is de naam van het onderwerp in dit forum?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...