Ga naar inhoud

mov filmpjes samenvoegen en converteren


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, ik heb de sloop van een woonhuis vastgelegd op video met een Canon 550D spiegelreflexcamera. Het resultaat is een serie korte filmpjes met .MOV extensie. Ik doe verder nooit iets met video dus ik heb ook geen ervaring. Ik wil voor een aantal belangstellenden deze filmpjes aan elkaar koppelen en op dvd branden zodat ze zondermeer met een dvdspeler op een tv kunnen worden bekeken. Wie helpt me aan een simpele methode om dat voor elkaar te krijgen. Ik heb op het net gezocht maar er worden zoveel verschillende adviezen gegeven dat ik de koers een beetje kwijt raak. Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Handigste is misschien als je zoekt op .mov en gerelateerd aan je camera: mogelijk is het een apparaat specifiek type en dan kom je met algemene software er misschien niet. Kijk eens met 'MediaInfo' (app) wat de eigenschappen zijn van het bestand. Misschien werkt het gewoon wel met QuickTime (van Appel Inc.) die zijn begonnen met .mov voorzover ik weet, probeer anders wat veel gebruikte video editing programma's.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:8785c968a9="gerben"]Probeer eens met format factory.[/quote:8785c968a9] Goedemiddag, met wat zoekwerk ben ik er zelf uitgekomen. Eerst met een freeware MOV to AVI programma de files geconverteerd en daarna gewoon met Windows 7 op een DVD gebrand en die bevat automatisch alle toeters en bellen om de filmpjes na elkaar met een videorecorder op een TV te vertonen. Misschien heeft een ander ook wat aan deze oplossing.
Link naar reactie