Ga naar inhoud

Nieuwe pc voor videobewerking


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Een vriend van me heeft gevraagd om een pc voor hem samen te stellen die gebruikt gaat worden voor videobewerking. Het is de bedoeling dat hij gaat werken met Adobe Premiere Elements en Premiere Pro (de laatste versies). De camera (Sony HXR-NX70) neemt op in AVCHD (H.264) formaat. Het is al een tijdje geleden dat ik een pc samen heb gesteld dus ik ben er een beetje uit, vandaar graag jullie hulp. Zelf zat ik te denken aan een Core I7 processor en Windows 7 64bit, maar dan. In de tijd van SSD schijven lijkt het me niet verkeerd om die er 1 in te plaatsen maar ergens anders heb ik weer gelezen dat dat niet nodig is en dat je beter gewone schijven kunt plaatsen in een RAID opstelling. Waar moet ik op letten bij de keuze van de videokaart en hoeveel geheugen heb ik minimaal nodig? Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Link naar reactie
Hebben jullie reeds inspiratie opgedaan met reeds gepubliceerd PC advies, bijv. van HWI? http://nl.hardware.info/pcadvies/810/hd-videobewerkings-pc---april-2012 Graag bij het vragen naar PC Advies ook dit handige sticky topic doornemen: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=190657 (bijv. aangeven wat het budget is, anders kunnen we met het advies echt nog alle kanten op)
Link naar reactie
Op dit moment lijkt het heel aanlokkelijk om voor de nieuwe Yvy-Bridge lijn of en bijhorende Processor (I7 of I5, Edition 3) te gaan, zeker dat die borden tal van nieuwe krachtige en snelle futures bieden. Echter er duiken publicaties op dat ze te heet worden, in verband met slechte koelpasta die ingebakken zit. Zelf wil wel op een dergelijk systeem over gaan in de nabije toekomst, en zeker niet de vorige meuk (Edition 2) gaan. Maar dat koeling probleem houd me voorlopig tegen.
Link naar reactie
[quote:48070ba4ff="jgbteg"]Ik werk zelf met Adobe premiere pro met een grafische gforce 285 en dat scheelt enorm veel met renderen. Absoluut aan te bevelen met avchd files.[/quote:48070ba4ff] Werk je dan maar met 1 videokaart? Mijn vriend heeft nu namelijk een losse videokaart en een aparte Matrox RT2500 kaart (ja, een oud besje :lol: ). Mag ik vragen naar de rest van je pc specs? Om een beetje een idee op te doen.
Link naar reactie
Mijn PC is al een paar jaar oud. Het is een Acer met een i920 processor Windows 7 64 Adobe premier pro cs 5 (ik ga overstappen op 6) http://support.acer.com/acerpanam/desktop/0000/Acer/AspireM7720/AspireM7720sp2.shtml geheugen upgraded naar 8 GB Videokaart Gforce 285 ipv on board graphics. (wel meer herrie door de koeling) Heel handig zijn de harddisk bays aan de voorkant. daar zet ik het beeldmateriaal op. En uiteraard de ingebouwde cardreader is makkelijk. Check of de matrox avchd aan kan (ik denk van niet)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Beste mensen, Na heel wat leeswerk ben ik op de volgende samenstelling gekomen: Behuizing: CM 690 II Advanced Black and White Edition Voeding: Corsair Professional AX650 650W CP-9020006 Moederbord: Asus P8Z77-V Pro Processor: I7-3770 3,4Ghz BX80637I73770 Koeler: Scythe Mugen 3 Rev. B SCMG-3100 Geheugen: Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9B HDD: WD Caviar Black 2TB WD2002FAEX (2x) SSD: Crucial M4 256GB CT256M4SSD2 SATA600 of M4 128GB CT128M4SSD2 Videokaart: Asus GTX570 DCII/2DIS/1280MD5 Besturingssysteem: Windows 7 Pro 64-bit. Software: Adobe Premiere CS6 Blu-Ray brander ben ik nog niet uit. Graag jullie reacties of dit wat is :D Thanks !!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...