Ga naar inhoud

Waarom is de kwaliteit van mijn filmpje slecht?


Aanbevolen berichten

Ik heb een filmpje bewerkt in Sony Vegas Pro, de originele filmpjes zijn AVCHD-videos (.MTS) en zijn van goede kwaliteit, als ik het bewerkte filmpje heb opgeslaan is de kwaliteit enorm slecht... Wat moet ik doen om de kwaliteit op peil te houden? (de grootte van het filmpje is 1920 x 1080) Ook heb ik al vele formaten (.AVI en zo) geprobeert, maar de meesten kan mijn pc niet eens openen... Alvast bedankt
Link naar reactie
Editing van avchd video gaat van nature gepaard met achteruitgang van kwaliteit, doordat het een met verlies samengeperste vorm van data betreft. Voor het editen moet het namelijk uitgepakt worden (de data) en het wordt naderhand opnieuw met verlies samengeperst. Doe je niet teveel dingen dan blijft het verlies wel beperkt, maar herhaling van de genoemde procedure levert op den duur een zichtbare achteruitgang op. Kijk in je export instellingen naar welke type data (video codec) Vegas exporteert, het kan zijn dat je daar een mindere kwaliteit (lagere resolutie, minder goede type compressie (codec)) hebt ingesteld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...