Ga naar inhoud

PhotoShop animatie >>> via LapTop + Beamer ... HOE?


Aanbevolen berichten

Hallo, Graag advies............ Ik heb een PhotoShop animatie gemaakt van ongeveer 3 minuten. De bedoeling is dat met een laptop en een beamer te vertonen. -Hoe krijg ik het beste beeld (scherp + kleur + zonder schokken) en de kleinste file (moet evt op CD passen... 700mb) -Wat moet ik daarvoor hebben....hardware + software -Waar moet ik op letten zoals.........pixels laptop, beamer etc etc etc ps: ik heb daar nu ook geluid bij, maar dat is nu een aparte file . Ik start nu QuickTime op en voeg dan het geluid toe, maar misschien kan het handiger ???????? lijkt mij.... het is nu een beetje prutsen. :o
Link naar reactie
[quote:fc500d638f="gast1234"] Graag advies............ -Hoe krijg ik het [b:fc500d638f]beste[/b:fc500d638f] beeld ([u:fc500d638f]scherp[/u:fc500d638f] + [u:fc500d638f]kleur[/u:fc500d638f] + [u:fc500d638f]zonder schokken[/u:fc500d638f]) en de kleinste file (moet evt op CD passen... 700mb) -[u:fc500d638f]Wat[/u:fc500d638f] moet ik daarvoor hebben....hardware + software -[u:fc500d638f]Waar[/u:fc500d638f] moet ik op letten zoals.........pixels laptop, beamer etc etc etc [/quote:fc500d638f] :cry: .........ècht niet iemand met een [b:fc500d638f]goed[/b:fc500d638f] advies ???
Link naar reactie
Inladen in een video programma en er een video file van maken? Kan bv met Virtual dub, die maakt er dan een avi van die is af te spelen met mediaplayer. Als je de eerste jpeg/bmp opent in vdub en de afbeeldingen oplopend genummerd zijn zal vdub de rest vanzelf openen en er een filmpje van maken, de audio open je erbij en je hebt je video. De meeste video programmaas kunnen dit, ik dacht dat movie maker het ook kan. Ik weet niet wat voor formaat beelden reeks je nu hebt en wat de eigenschappen daarvan zijn (type bestand en resolutie?) Om je een compleet recept te geven gaat me een beetje te ver, we zijn geen cursus centrum, voor de hardware kun je aparte topics openen in het desbetreffende forum. Ik vind het ook nog al wat, voor 3 minuten beeld een laptop+beamer te kopen, het ruikt naar 1 of ander commercieel belang....
Link naar reactie
[quote:39f173a3e3="rwilligen"][code:1:39f173a3e3]Inladen in een video programma en er een video file van maken? Kan bv met Virtual dub, die maakt er dan een avi van die is af te spelen met mediaplayer. Als je de eerste jpeg/bmp opent in vdub en de afbeeldingen oplopend genummerd zijn zal vdub de rest vanzelf openen en er een filmpje van maken, de audio open je erbij en je hebt je video. De meeste video programmaas kunnen dit, ik dacht dat movie maker het ook kan. Ik weet niet wat voor formaat beelden reeks je nu hebt en wat de eigenschappen daarvan zijn (type bestand en resolutie?) Om je een compleet recept te geven gaat me een beetje te ver, we zijn geen cursus centrum, voor de hardware kun je aparte topics openen in het desbetreffende forum. Ik vind het ook nog al wat, voor 3 minuten beeld een laptop+beamer te kopen, het ruikt naar 1 of ander commercieel belang....[/code:1:39f173a3e3][/quote:39f173a3e3] [b:39f173a3e3]Als beginneling had ik op dit forum een méér ondersteunend èn op-weg-helpend zetje in de rug verwacht ! In bovenstaande tekst worden -niet-behoorlijke-veronderstellingen gemaakt ![/b:39f173a3e3] Maar goed... ik zal wat duidelijker zijn:........ Ik heb een animatie gemaakt in PhotoShop, in principe is dat een PSD bestand (geen jpeg of bmp etc dus) met daarin veel layers (100), die layers verschuiven of verdwijnen in de tijdlijn, daar kan ik nog van alles aan -instellen-, met dat PSD bestand kun je een video genereren op diverse manieren, pixels, codecs, type, etc etc, [u:39f173a3e3]daar begint het voor mij onduidelijk te worden[/u:39f173a3e3], daarvoor zou ik graag op weg geholpen willen worden, zodat die animatie die bestaat uit een stukje film (fotocamera) en (zeg maar) bewegende knipsels en layers die in elkaar overvloeien vertoond kan worden op een 50-jarig huwelijksfeest, dit filmpje wordt dan vertoond op de beamer en de laptop van mijn zwager (allebeide zouden we graag weten hoe dat het beste te doen.........................................!!!!!!!!!!!!! overigens.... dat filmpje wordt op de feestdag vertoond ZONDER daarvoor een extra collecte te houden................die beamer en laptop hebben we al..... daar zit geen luchtje aan.......
Link naar reactie
Je vroeg om een compleet advies voor software+hardware om een animatie af te spelen van 3 minuten. Daaruit maak ik op dat je nog een laptop+beamer moet kopen om een 3 minuten durende animatie af te spelen, ik verbaas me daar een beetje over want normalerwijs koopt iemand niet voor duizend of meer euros aan hardware voor het afspelen van 1 animatie van 3 minuten tenzij "de zaak" betaald(of jij een balkenende salaris tot je beschikking hebt), begrijp je? :wink: Maar nu blijkt al dat je eigenlijk de hardware hebt. Aangezien we nu ook een doel weten; ik begrijp er uit dat je waarschijnlijk na afsluiting andere mensen ook een cd wilt geven? Dat betekent automatisch dat de cd af te spelen moet zijn op bv een dvd speler? of een pc? wat is je idee om er een cd van te maken? wat word het doel daarvan? Laten we het in brokjes opdelen en stap voor stap doen. De animatie reeks die je als psd bestand hebt en waar je audio aan wilt koppelen; Voor zover ik weet kan photoshop geen video exporteren, ik weet dat recente versies flash kunnen maken maar dat is strikt genomen geen video ,er KAN wel video in een flash bestand zitten zoals op youtube maar ik vermoed dat photoshop niet zulke flash bestanden kan maken. Een andere optie is animated gif maar de beeldkwaliteit daarvan is nogal beperkt. Ik vermoed dat je voor dit deel van de vraag beter af bent in het grafische forum door je vraag te stellen als "hoe exporteer ik een psd animatie naar een beelden reeks of video?" Photoshop gebruiken om een presentatie te maken ligt imo niet zo voor de hand en daarom kan dat nog wel eens lastig worden. Als je deze vraag aan adobe zou stellen zouden ze waarschijnlijk als antwoord geven dat photoshop icm Bridge naar premiere de animatie is om te zetten naar een video, je komt dan op het CS pakket van adobe waarbij de diverse programma's met elk hun specifieke mogelijkheden zijn gekoppeld, ik weet dat je vanuit photoshop naadloos kunt exporteren naar premiere. Wellicht loont het de moeite om een demo van premiere te downloaden en kijken hoever je komt met het importeren van het psd bestand in premiere? Voor zover ik kan beoordelen is de meest handige manier om de animatie vanuit photoshop te exporteren zodat je een map krijgt met daarin ieder animatie beeld los, je krijgt dan dus een map met daarin een oplopende reeks beeld bestanden (bmp of jpg). Zo'n opeen lopende beelden reeks is daarna in een video programma te openen, de meeste doen dat "slim" zodat je alleen de eerste hoeft te openen en de rest word er automatisch aan geplakt, je voegt de audio bij en slaat het bestand op als een video. Kun je aangeven in welke bestandsformaat je de animatie kunt exporteren vanuit photoshop? dus gif-flash-psd-mov? Ik ben kennelijk niet meer op de hoogte van de mogelijkheden van de latere versies van photoshop. Om de term "video" wat duidelijker te maken: een video is een bestand met daarin een reeks plaatjes die elk op zich een paar tiende van een seconde worden geprojecteerd, de tijd dat ieder plaatje word geprojecteerd is vast voor de HELE video en is gekoppeld aan de PAL of NTSC norm, in europa werken we met PAL en dat is 25 beelden per seconde, dat wil dus zeggen dat ieder plaatje apart 1/25 oftewel 0,04 seconde word getoond. In je map zouden dus 3 minuten=3x60x25= 4500 plaatjes moeten komen. Om het verschil met de photoshop animatie duidelijk te maken: in het psd bestand zitten de fotos waarmee je de animatie hebt gemaakt, daarbij zit als het ware een "recept" welke photoshop verteld hoe lang ieder plaatje moet worden getoond, dus bv begin met foto1 en laat deze 1 seconde zien, dan foto2 laat deze 2 seconde zien. Het fotobestand heeft dus maar 2 plaatjes terwijl de video 1+2=3 secondex25=75 plaatjes zou hebben. Laten we eerst even kijken hoe je met deze info verder kunt, het specifieke video maken komt daarna en kan ik in een volgende post wel uiteen zetten. Om dit alles in een context te plaatsen: ik heb je nu een "méér ondersteunend èn op-weg-helpend zetje" gegeven, dat is voor mij ongeveer 30 minuten typ en denk werk en eigenlijk ben je nog steeds niet veel verder. Een "simpel" 1-2-3 receptje is er niet, wat jij wilt omvat vele stappen en kennis en afhankelijk hoeveel jij daarvan nodig hebt kan dit uit lopen tot een boekwerk van 200 paginas, zover kan en wil ik niet gaan en ik denk ook andere lezers niet. stukje voor stukje met gerichte vragen hulp geven is wat binnen de mogelijkheden van dit forum ligt, hele gebruiksaanwijzingen en cursussen geven niet. Als je wilt weten wat je exact in moet stellen in een videoprogramma om te exporteren naar een video bestand van <700 mb kan ik je helpen maar ook dan zul je eerst weer vragen moeten beantwoorden die pas duidelijk worden als jij de export vanuit photoshop hebt geregeld naar 1 of andere vorm van plaatjes. Als het uiteindelijke doel,simpel gesteld, een cd of dvd moet worden die kan worden afgespeeld op iedere laptop/pc of dvd speler kan ik je iig zeggen dat de plaatjes een resolutie moeten hebben van 720x576 of 768x576 en voor iedere seconde video te vullen zul je 25 plaatjes moeten hebben
Link naar reactie
[quote:cea4e32f6c][color=red:cea4e32f6c]t.a.v. : rwilligen[/color:cea4e32f6c][/quote:cea4e32f6c] [b:cea4e32f6c][color=red:cea4e32f6c]Bedankt voor het lange verhaal (en de [u:cea4e32f6c]moeite[/u:cea4e32f6c] die daar voor gedaan is)[/color:cea4e32f6c].[/b:cea4e32f6c] Ik begrijp dat de kennis van PS niet helemaal up-to-date is en eventueel verwezen wordt naar het [u:cea4e32f6c]grafische[/u:cea4e32f6c] forum, dat zal ik zeker éérst doen ! Reden: PS kan (volgens mij...) méér met video-exporteren dan in uw bericht wordt verondersteld (dat neem ik u niet kwalijk, maar het geeft mij meer het idee dat ik eerst moet informeren bij het grafische forum.... van die kant bekeken: bedankt voor de suggestie !!). Tevens.... maakt dit "meer kunnen van PS" het voor mij ook tegelijk meer onduidelijker... en dat is juist mijn vraag. [quote:cea4e32f6c][color=red:cea4e32f6c]t.a.v. Bosje[/color:cea4e32f6c][/quote:cea4e32f6c] die op mijn vraag reageerde >>.... Aansluiten en zo (alhoewel dat nog niet gebeurd is) dat geloof ik wel dat het werkt....die laptop en beamer worden zakelijk immers vaker gebruikt maar dan gaat het gewoon om beelden (schermen) van de laptop >> beamer (recht-toe-recht-aan), het gaat ons om de "interne" ... specificaties van die animatie, pixels, grootte, codecs, bitrate, Quicktime, AVI, etc etc .... dát soort kreten........ Maar op zich is uw suggestie [u:cea4e32f6c]kort[/u:cea4e32f6c] maar duidelijk en ik denk dat u "concreet in beeld bent met wat onze vraag is". [quote:cea4e32f6c] [color=red:cea4e32f6c]..............ik ga dus eerst naar de grafische-club..... zover bedankt! :) [/color:cea4e32f6c][/quote:cea4e32f6c]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...