Ga naar inhoud

HD Camcorder


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan een Sony Camcorder HDR-CX160 aan te schaffen. Met de camera die ik nu heb (Sony Handycam) bewerk ik mijn opnames in Pinnacle Studio 14 en brandt deze vevolgens op een DVD. Men raadt mij nu aan om met een nieuwe camera de films op Blu Ray te branden, ware het niet dat deze schijfjes erg duur zijn. Ik zou graag willen weten of ik een HD opname kan branden op een normale DVD. Tevens zou ik willen weten hoe veel minuten er dan op deze DVD gebrand kunnen worden. Groet, Bammens.
Link naar reactie
Zelf gebruik ik Adobe Premiere en daar kan je de HD opname/montage exporteren naar een formaat voor DVD. Je verliest dan wel kwaliteit, zeker als je een HD TV hebt is dit duidelijk te zien. Als je HD TV hebt lijkt het mij ook een optie om een mediaplayer aan te schaffen en bestanden weg te schrijven als H264/MP4 op een externe HD. Heb je geen schijfjes meer nodig. Sparks
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Je kunt een dvd wel branden met HD materiaal, maar dan is het geen dvd-video meer; je kunt het schijfje niet meer afspelen in de dvd speler bij de tv. Voorzover ik weet heb je twee mogelijkheden: als eerste het HD videobestand er als een data bestand opzetten en als tweede het als een Blu-Ray disk (BD) gestructureerde dvd maken. In beide gevallen heb je afspeelapparatuur nodig die er voor gemaakt is. Voorzover ik ooit gehoord heb zijn er BD spelers die een als BD gestructureerde dvd als een BD kunnen spelen. Speelduur van een dergelijke dvd ken ik niet, maar gegeven de ca. 4 GB van een dvd t.o.v. de 25 GB van een enkellaags BD kun je zelf een inschatting maken van de speelduur (ca. een zesde).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...