Ga naar inhoud

video-dvd: opgenomen op dvd, op tv 'stokt' het beeld


anoniem

Aanbevolen berichten

Het is me gelukt video's van videorecorder op laptop te krijgen. Goed resultaat. Maar nu (ben onervaren nog) het volgende 'probleem': - met het programma 'videoconverter' (zat bij het kastje ION video2dvd wat ik kocht) probeer ik dvd's te branden. - Dat lukt. Maar als ik de dvd afspeel op de tv (met dvd-speler), dan is het beeld goed, maar stokt steeds. dus om de 3-4 seconden staat het even stil om dan weer verder te gaan. Wat is dit en hoe kan dit opgelost worden? Ik brand de dvd's met dvd-rw's. Kan het zijn dat mijn gewone dvd-speler die niet goed pakt? De tv zelf is al redelijk oud (niet plat vanachter). Kan het dat misschien zijn? - bij bewerken wordt de kwaliteit helaas slechter. Heeft iemand daar tips voor? - het programma EZ Videoconverter heeft als optie: 'how much video do you want to capture'. wat houdt dit precies in? - laatste vraag: ik kan ook ergens kiezen voor de video-standard en dat is dan PAL (met verschillende letters) en nog een aantal opties. welke optie moet ik kiezen (standaard vind hij PAL.
Link naar reactie
Er kan iets misgegaan zijn bij het omzetten ('encoderen') naar het voor dvd-video typische zogenaamde MPEG-2 bestandsformaat voor video bestanden. Er zijn allerlei parameters die de eigenschappen van het videobestand bepalen en die zijn voor dvd-video vrij strikt bepaald: ga je daarbuiten dan heb je kans dat de afspeel-hardware/software zich erin verslikt. Je kunt op het internet genoeg vinden omtrent de specificaties van dvd-video, dus kijk daar eens na en vergelijk het met wat je hebt (ingesteld), b.v. de 'bitrate' is aan grenzen gesteld. Dvd-rw lijkt geen probleem: het is meestal of een speler doet het ermee of niet, niet half-half. Kijk in de gebruiksaanwijzing van je speler of je goed zit a.u.b. De tv lijkt mij hier ook niet het probleem: die wordt aangestuurd door de speler en die lijkt de bron. M.a.w. een dergelijk oud type tv kan niet zelf haperen op deze wijze. Bij bewerken moet je er op letten dat je niet te vaak opnieuw encodeert. MPEG-2 is een verlies-gevende compressie methode voor video-data. Sommige video-bewerkingssoftware doet aan 'smart-rendering': enkel die stukjes die je bewerkt worden opnieuw ge-encodeert (na het de-coderen). 'How much video do you want to capture' lijkt me te wijzen op de tijdsduur. Volgens mij hebben we in NL PAL B/G, maar weet het niet zeker; Google het even voor de zekerheid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...