Ga naar inhoud

Mini DV naar pc en dan naar dvd zonder kwaliteitsverlies


anoniem

Aanbevolen berichten

Wat adviseren jullie dan om mijn MiniDv filmpjes over te zetten naar mijn pc en dan naar een door de tv geaccepteerde file zonder al teveel kwaliteitsverlies. Ik ben een behoorlijke leek op het gebied van overzetten van filmpjes dat is inmiddels denk ik wel duidelijk. Het hoeft niet per se naar dvd, maar wil het wel op de tv kunnen bekijken.
Link naar reactie
Het is inderdaad niet helemaal duidelijk of je in DV filmt: de oude digitale video standaard voor gewone televisie of een camera hebt die er toch hoge definitie video voor moderne HD/HD Ready tv's op zet? Waarschijnlijk is het gewoon DV. Dan heb je als het goed is opgenomen/gecaptured naar DV-Avi: dat is een exacte kopie van de data op de tape en moet je op je pc kunnen afspelen als een perfect plaatje. Dus er mag geen kwaliteitsverlies (zichtbaar) zijn t.o.v. het origineel. Controleer dat eerst eens! Is dit niet het geval dan heb je iets niet goed gedaan en dan moet je even posten hoe je exact gewerkt hebt bij het overzetten van bandje naar pc. Heb je de DV-Avi dan is dat een heel goede basis voor een ander bestand dat makkelijker via diverse media (dvd-speler, media-player) is af te spelen. Je hebt het reeds geprobeerd met ConvertXtoDVD en dat zou een dvd-video moeten kunnen opleveren waarbij de beeldkwaliteit t.o.v. het bandje niet zichtbaar achteruit is gegaan. Het is een kwestie van instellingen bij het maken van een dvd-video: als je met ConvertXtoDVD dit niet kunt fine-tunen zodanig dat je een goede kwaliteit behoudt, kijk dan eens op www.videohelp.com . Daar vind je tutorials en daar zit vast een tussen die je een goede dvd-video oplevert. Wil je liever een bestand voor je media-player, zet de DV-Avi dan eenvoudig om met WindowsMovieMaker naar een zo hoog mogelijke kwaliteit in het Windows Media Format. Controleer wel even van tevoren of je media-player dat kan afspelen, maar dit lijkt waarschijnlijk doordat dit formaat veel gebruikt wordt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...