anoniem Geplaatst: 25 augustus 2011 Delen Geplaatst: 25 augustus 2011 Ik heb een aantal Mini DV bandjes van onze JVC camera. Nu wil ik deze: - overzetten naar mijn PC, - bewerken (zou dan gaan om stukjes er uit te knippen, geen muziek oid) - op dvd branden of naar de HD media player kopieren Ik heb al een en ander geprobeerd, maar verlies veel kwaliteit. Ze zijn overgezet middels een firewire kabel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2011 Welk programma heb je gebruikt en hoe heb je het gedaan en welke compressie gebruikt en in welke bestandsvorm heb je het opgeslagen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2011 Als je camera HD video opneemt, zul je bij een gewone dvd altijd kwaliteitsverlies zien. De resolutie en bitrate zijn veel lager. HD kun je alleen op bluray kwijt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2011 @andre@home Ik heb zowel Nero Start Smart als Windows Movie Maker gebruikt. Ze zijn opgeslagen als .avi Heb de camera middels kabel aangesloten op pc en via programma een op een laten opnemen. Daarna o.a. via ConvertXTodvd overgezet. De kwaliteit gaat dan echt enorm achteruit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2011 Zoals Gerben zegt kan je op DVD geen HD kwijt. Hoe groot is je avi bestand dat je wil converteren? ConvertXtoDVD is een simpel programma maar is kwalitatief niet bepaald goed als je een flink avi bestand wil terugbrengen naar een bestand wat past op een dvd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2011 Wat adviseren jullie dan om mijn MiniDv filmpjes over te zetten naar mijn pc en dan naar een door de tv geaccepteerde file zonder al teveel kwaliteitsverlies. Ik ben een behoorlijke leek op het gebied van overzetten van filmpjes dat is inmiddels denk ik wel duidelijk. Het hoeft niet per se naar dvd, maar wil het wel op de tv kunnen bekijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2011 Neem je met de camera in HD of DV op. Is mij niet duidelijk. De meeste video ers die van DV naar een nieuwe HD camera zijn overgestapt komen in de knoei met de computer. Deze is meestal te traag. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2011 Het is inderdaad niet helemaal duidelijk of je in DV filmt: de oude digitale video standaard voor gewone televisie of een camera hebt die er toch hoge definitie video voor moderne HD/HD Ready tv's op zet? Waarschijnlijk is het gewoon DV. Dan heb je als het goed is opgenomen/gecaptured naar DV-Avi: dat is een exacte kopie van de data op de tape en moet je op je pc kunnen afspelen als een perfect plaatje. Dus er mag geen kwaliteitsverlies (zichtbaar) zijn t.o.v. het origineel. Controleer dat eerst eens! Is dit niet het geval dan heb je iets niet goed gedaan en dan moet je even posten hoe je exact gewerkt hebt bij het overzetten van bandje naar pc. Heb je de DV-Avi dan is dat een heel goede basis voor een ander bestand dat makkelijker via diverse media (dvd-speler, media-player) is af te spelen. Je hebt het reeds geprobeerd met ConvertXtoDVD en dat zou een dvd-video moeten kunnen opleveren waarbij de beeldkwaliteit t.o.v. het bandje niet zichtbaar achteruit is gegaan. Het is een kwestie van instellingen bij het maken van een dvd-video: als je met ConvertXtoDVD dit niet kunt fine-tunen zodanig dat je een goede kwaliteit behoudt, kijk dan eens op www.videohelp.com . Daar vind je tutorials en daar zit vast een tussen die je een goede dvd-video oplevert. Wil je liever een bestand voor je media-player, zet de DV-Avi dan eenvoudig om met WindowsMovieMaker naar een zo hoog mogelijke kwaliteit in het Windows Media Format. Controleer wel even van tevoren of je media-player dat kan afspelen, maar dit lijkt waarschijnlijk doordat dit formaat veel gebruikt wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2011 Het is inderdaad DV. Ik ga een en ander eens proberen. Bedankt voor jullie hulp tot zover! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2011 Je kan ook deze eens proberen, simpel en snel http://www.computeridee.nl/workshops/video-omzetten-met-freemake http://computertotaal.nl/software/22173-freemake-video-converter-2-0-1-2.html http://www.freemake.com/free_video_converter/ Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen