Ga naar inhoud

niet op elk filmdocument een miniatuurweergave


anoniem

Aanbevolen berichten

niet op al mijn mappen met filmpjes staat een miniatuurweergave dit geldt voor mijn laptop met Vista en voor mijn pc met Windows XP. Ik gebruik standaard de VLC mediaplayer. Ik heb mijn probleem voorgelegd bij het VLC plus team met voorbeeld afbeeldingen, maar zij kunnen mij niet verder helpen en hebben mij doorverwezen naar het forum van computertotaal. Helaas kan ik geen voorbeeld meesturen. op sommige AVI, WMV en MOV bestanden staat wel een miniatuurweergave op andere niet. De filmpjes stonden organiek op mijn pc met XP en zijn naderhand via mijn externe harde schijf ook op mijn laptop met Vista gezet. Wie heeft er een oplossing, zodat op alle filmbestanden een afbeelding staat, waardoor ik niet alle teksten hoef te lezen welke film er in het bestand zit.
Link naar reactie
Daar is geen oplossing voor anders dan er voor zorgen dat al je filmpjes wel door windows worden ondersteund als voorbeeldweergave. Dus alles maken in avi,wmv,asf enz.... Windows kan niet van alle bestandstypen een voorbeeld maken, mp4,flv,mov en er zijn er nog wel meer waar het niet mee lukt. Als je het wilt doorgronden: simpelweg alles wat gemaakt word of afkomstig is van concurrenten van microsoft. Het is niet een kwestie van niet kunnen maar van niet willen, het kan prima maar microsoft weigert iedere vorm van meewerken bij producten van de concurrentie. En dan kan er ook nog een rechten kwestie zijn, voor sommige formaten is de decoder niet gratis maar moet een licentie betaald worden zoals bv mpeg2/dvd. Als microsoft besluit de decodering van zo'n formaat niet standaard in een os in te bouwen om kosten te besparen dan zal er dus ook geen voorbeeld gemaakt kunnen worden. Het later hand toevoegen van de afspeel mogelijkheid via zelf aangekochte software garandeert dan niet dat het dan wel lukt en als het wel lukt kan zo'n functie nog wel eens behoorlijk vertragend werken in het os, het openen van mappen ed kan een eeuwigheid duren omdat voor iedere voorbeeld weergave eerst het bestand moet worden gelezen en dat kost tijd. Het openen van een map met daarin enkele tientallen filmpjes kan dan erg lang gaan duren. Ik heb daarom sinds de functie werd geïntroduceerd deze standaard uit staan en heb in het verleden nog wel zelfs het register aangepast om de functie uit te bannen, ten tijde van windows2000 heette het de SHmedia parser welke geregeld vastliep en zorgde er ook voor dat je bestanden niet kon verplaatsen/wissen. Het is bovendien een potentieel veiligheid risico dat bestanden zonder tussenkomst van de gebruiken worden geopend en gelezen, het is een mooi kiertje waardoor virussen en andere rotzooi binnen kan komen.
Link naar reactie
[quote:2a299e66ff="1111111"]Ik heb mijn probleem voorgelegd bij het VLC plus team met voorbeeld afbeeldingen, maar zij kunnen mij niet verder helpen en hebben mij doorverwezen naar het forum van computertotaal.[/quote:2a299e66ff]Kans op dezelfde adviezen is mogelijk :roll: Misschien ( verborgen bestand) Thumbs.db corrupt Mapopties -> tab Weergave -> Miniatuurweergave niet in de cache plaatsen even aan- en weer ontvinken. Eventueel herstart tussendoor. Anders via Start -> Uitvoeren de dll's herregistreren regsvr32 shmedia.dll regsvr32 shimgvw.dll
Link naar reactie
Zoals in mijn eerste bericht stond betreft het AVI, WMV en MOV filmbestanden bij de foto's werkt het perfect. Het vreemde is dat foto's die op de zelfde dag meteen na elkaar gemaakt zijn met de zelfde camera's op het ene AVI/WMV/MOV filmbestand wel een miniatuurweergave is afgebeeld en op het andere AVI/WMV/MOV filmbestand niet. Dit geldt voor mijn filmbestanden op mijn pc met XP en exact de zelfde filmbestanden op mijn laptop met Vista. helaas is er geen mogelijkheid om een schermafdruk mee te sturen.
Link naar reactie
Ik probeer me voor te stellen wat er aan de hand is maar het lukt niet, ik mis info om het probleem meer te doorgronden. Je spreekt van fotos en video door elkaar, dat kan gewoon een misverstand zijn of ik begrijp niet wat je bedoelt omdat er meer achter zit dan ik zo kan overzien. Dus laten we even de gegevens op een rijtje zetten; Wat is het merk en type camera? Hoe heb je de video(of toch fotos?) op de camera gemaakt, welke instelling(en) heb je gebruikt bij het fotograferen/filmen en hoe zijn de bestanden op de pc beland? Zijn de bestanden na het binnenhalen op de pc nog nabewerkt? Welke software is voor deze taken gebruikt? Om eea te verklaren: in mijn ogen kan het mogelijk zijn dat je fotos hebt gemaakt op een foto camera, deze naar de pc hebt verplaatst, mbv software op de pc van de foto's een video hebt gemaakt (dat word dan een soort diashow als filmpje). De "videos" zijn dan uiteindelijk niet afkomstig van een camera maar puur gemaakt op de pc en hebben geen referentie meer aan de originele fotobestanden , het zijn werkelijk geheel nieuwe bestanden geworden en zijn ontstaan op de pc. Als de bestanden gemaakt zijn met een software die zijn eigen coderings bibliotheek heeft en jij bekijkt de videos met VLC dan merkt je niets want ook VLC heeft zijn eigen decoder bibliotheek. Maar jouw windows mist de losse decoders om sommige videos af te spelen en dus kan er ook geen voorbeeld gemaakt worden. dat is slechts 1 van de mogelijkheden.... Maar dan ook nog;Er word tegenwoordig zo verschrikkelijk veel uiteenlopende hardware geproduceerd dat ik het overzicht al lang geleden heb verloren, ik ken geen camera die avi,mov en wmv kan maken maar dat kan mijn gebrek zijn of wellicht maakt jouw camera 1 type bestand en worden ze bij het binnenhalen (of daarna bewerken?) omgezet naar een ander formaat?
Link naar reactie
In mijn vorig verhaal spreek ik over camera's, dus het zijn filmpjes die gemaakt zijn met mijn camera Panasonic DMC-TZ3, mijn vorige camera Nicon coolpix en filmpjes die via bekenden zijn aangeboden. Ik film en fotografeer altijd met de instelling automatisch omdat ik de kennis niet heb om professioneel te filmen en te fotograferen. De filmpjes en foto's laat ik automatisch binnenhalen met de wizard scanner en camera van microsoft. De bestanden zijn niet bewerkt. Wat vooral van belang is, is dat mijn zoon op zijn pc deze problemen niet ondervindt. Ik mis waarschijnlijk ergens een stukje software, maar welke?
Link naar reactie
Het begint duidelijk te worden. Video gebruikt bijna altijd compressie techniek om de bestanden kleiner te maken, deze compressie komt van een zogeheten "codec" (COder-DECoder). VLC heeft alle benodigde codec's ingebouwd in de software en dus speelt vlc nagenoeg iedere video soort af die er is. Windows heeft het overgrote deel van deze codec's echter niet standaard ingebouwd, een video waarvoor windows de codec niet heeft kan windows dus ook niet openen of bekijken en kan daar dus ook geen miniatuur/voorbeeld van maken. Codec's zijn bv Divx,Xvid,mjpeg,H264 en zo zijn er nog vele. Aan een video bestand zoals bv AVI kun je niet zo 1-2-3 zien welke codering er in de video gebruikt is, dat kan in een avi dus bv divx zijn maar ook xvid of h264 of 1 van de vele andere, hetzelfde geld voor andere formaten zoals mov,mkv,flv. De oplossing is dus waarschijnlijk het aan windows toevoegen van al deze codec's. Dat kan handmatig stuk voor stuk of mbv een zogeheten codec-pack waarin alle meest voorkomende codecs zitten die je in 1 keer installeert. Handmatig stuk voor stuk betekend dat je van ieder video bestand de codering moet achterhalen, de desbetreffende codec downloaden en installeren, een hulpmiddeltje daarbij is het programmaatje Gspot die van bijna elk video bestand de gegevens opsomt en evt ook vermeld of de betreffende codec al is geïnstalleerd. Een codec pack is makkelijker maar installeert ook een hoop codecs die je nooit zult gebruiken,dat hoeft geen probleem te zijn en de meeste gebruikers hebben er dan ook geen probleem mee maar als je regelmatig video bewerkt in allerhande software kan zo'n verzameling wel een s conflicten opleveren met andere software. Welke codec pack je het beste kunt nemen kan ik je niet vertellen in gebruik geen codec pack, er zijn er meerdere maar K-lite is de meest populaire en gebruikte. Als je vergelijkbare resultaten wilt hebben als de pc van je zoon zou je hem kunnen vragen welke hij geïnstalleerd heeft.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...