Ga naar inhoud

Tikken in 5.1 geluid in Premiere Pro CS5


Aanbevolen berichten

Ik heb in HD met 5.1 geluid een video opname (van muziek) gemaakt. Als ik deze m2ts file rechtstreeks afspeel met b.v. Windows mediaplayer klinkt alles prima. Als ik de film importeer in Premiere Pro CS5 en ik speel hem af op de tijdlijn dan zitten er in het geluid op redelijk regelmatige afstand (ca. elke 2 seconden) tikken in het geluid, wat natuurlijk zonde is van de muziek. Als ik de afgemonteerde film vervolgens op een DVD brand (inderdaad degradeer ik de film naar een lagere kwaliteit) blijf ik dit geluid horen. Nu dacht ik dat het wellicht 1 van de 6 kanalen is die die tik laat horen. Voor mij hoeft die hele 5.1 niet, voor filmen vind ik stereo al voldoende. Hoe zou ik kunnen onderzoeken welk kanaal (L, R, Ls, Rs, C of LFE) die tikken veroorzaakt? Kan ik ze op een of andere manier per stuk beluisteren? Zijn er kanalen uit te schakelen? Of is iemand zelfs bekend met dit probleem en is er een oplossing voor?
Link naar reactie
Vreemd probleem, wat je zou kunnen proberen is er een wav van te maken in premiere. Luister af of het dan ook die tikken heeft, zoniet: Deze track sync leggen op het project in premiere en de 5.1 uitzetten. Als je toch geen 5.1 gebruikt zet dan op je camera op 2 stereo, premiere herkent een 5.1.
Link naar reactie
Daar heb ik inderdaad mee geëxperimenteerd maar de tikken worden er niet minder om. Dan zit het toch mogelijk in alle geluidssporen zodra ze op de tijdlijn staan. Zo te zien heeft niemand dit ooit meegemaakt. Als ik er nog achter kom, zal ik het voor de volledigheid in dit forum vermelden. Dank voor de antwoorden tot nu toe.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...