anoniem Geplaatst: 5 juni 2011 Delen Geplaatst: 5 juni 2011 Ik wil een video DVD branden in Adobe Première7. Het bronmateriaal is ts-format. Blijkt Première niet mee overweg te kunnen; er is een codec/plugin nodig. Welke kan ik daarvoor gebruiken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2011 ts is MPEG-2 ('transport stream')? Kijk dan eens bij MainConcept, bekend van plug-ins voor Premiere. MPEG-Pro is misschien geschikt. Premiere is overigens geschikt voor MPEG-2 al werkt het veel beter met die speciale MPEG-2 plug-in, maar slikt niet elke bestands-extensie, soms helpt het aanpassen hiervan. Dus .ts naar .mpg o.i.d. veranderen kan al helpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2011 Kijk eens met gspot welke codec er gebruikt is. Ik vermoed dat het om een telesync gaat, een met videocamera in de bioscoop opgenomen film. Dat zegt dan niets over de codec. De meest gebruikte zijn tegenwoordig avi/xvid of mkv/h.264. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen