Ga naar inhoud

Video - RF probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik woon in Zuiderlijk Afrika (Mozambique om exact te zijn) en per 1 februari is er geen BVN (Beste van Vlaanderen en Nederland) te zien op mijn digitale satellite decoder (ad 1.). Einde kontrakt. Tot 1 ferbuari kan ik alle kanalen op een 2de TV ontvangen zien. Maar dat is afgelopen per 1 februari. Daarom heb ik een schotel + receiver (ad 2.) laten installeren die op een andere satellite is gericht die via de receiver video kanalen decodeert waaronder het BVN kanaal. Dus ik heb nu twee schotels. De s-video + audio uitgang kan ik wel op TV1 aansluiten maar niet zien op TV2, want die TV staat op de slaapkamer. De twee TV’s (en eventueel nóg een TV3) staan allen op dat RF signaal. De kanaal-keuze is alleen te doen op de decoder bij TV1 Nu heb ik de volgende vragen: 1. Op een van de LNB’s zitten 2 HF pluggen. Is er een bedoeld voor doorlussen? 2 Zo ja, kan ik dan beide Satellite LNB’s mengen en de uitgang b.v. eerst op de decoder (ad 1.) aansluiten en dan doorlussen naar de receiver (AD 2.)? Beiden, decoder en receiver, hebben een in- en uitgang voor doorlus werk. 3. Een splitter (1 ingang – 2 uitgangen) split dus een LNB signaal maar werkt dat ook omgekeerd, samenvoegen van 2 LNB signalen? (ik heb een splitter) Of is er soort “merger” (2 ingangen – 1 uitgang) te koop? (Heb ik niet) 4. Als dat allemaal niet werkt, zijn er mengpaneeltjes te krijgen voor 1 (of meer) RF signaal ingang(en) die ook een ingang heeft voor een s-video + audio omzetting naar een RF (TV ingang) signaal en de zaak mengt? 5. Zo nee, is er dan een enkele S-video + audio ingang kastje met een RF uitgang. Moet wel een kanaal keuze instellingsmogelijkheid hebben. Dan kan ik de twee RF signalen, met een “merger” mengen en op het netwerk zetten. Ik zei nog andere mogelijkheden maar eerst deze maar een checken. MVG perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...