Ga naar inhoud

Hoe krijgt ALDI MEDION AKOYA P7385D (MD8883) DV-in/Firewire?


anoniem

Aanbevolen berichten

Op 18-12-2010 heb ik bij ALDI in NL een MEDION AKOYA P7385D (MD 8883) gekocht om er o.a. digital8-video-opnames van mijn camcorder mee te bewerken en het resultaat op DVD te zetten. Omdat er geen DV-in en/of Firewire (IEEE1394) op de P7385D zit, wil ik een PCI Firewire-kaart plaatsen in een van de twee vrije PC-slots. Deze slots worden toegankelijk als je twee schroefjes verwijdert en een zijplaat ca. 2 cm naar achteren verschuift en verwijdert. Geschikte PCI-kaarten zijn in mijn woonplaats bij de diverse computerwinkels niet te koop, want die hebben allemaal een veel bredere printconnector. Kennelijk moet ik via internet een PCI Express-kaart aanschaffen, maar ik weet niet welk merk en welk type ik moet hebben. Wie heeft hier verstand van en kan mij een goed advies geven? In de nabije toekomst wil ik een HD-camcorder aanschaffen en de opnames ook bewerken en op DVD branden.
Link naar reactie
Merk maakt niet zo heel veel uit, er is weinig kwaliteitsverschil. Je moet er alleen op letten dat je voldoende aansluitingen hebt. Als je firewire-800 gebruikt, moet de kaart daar ook geschikt voor zijn. Maar er zijn niet zoveel apparaten die dat ondersteunen. [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/274/usb-en-firewire-controllers.html#filter:NYuxCoQwEET_ZWqL4OGd5AMECyvLwyJstogEI5sgguTfb-8Oq2Hem7mQxLMMgaOHxS5hzWj-cE5SlLlMStQQT2GDNQ0yJeHJnbDdXW7Dkamwn3em0WfYN7qX3vsHFrVKhxALi5oLbf_8xuHib2cMllrrBw]firewire 400 (standaard)[/url] [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/274/usb-en-firewire-controllers.html#filter:NYu9CoQwEITfZWoLz8Mf8gDCFVaWh0XYbJEjXGQTDkHy7rcqVsN838yOKI5l9BwcDFbxn4TqgnOUrMwmUqKGePJfmLpCoig82Q2mvcttODBldvPK9HIJ5o221_vwxKJW6ehDZlGzoxm6I342nLv6gaWU8gc]firewire 800[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...