Ga naar inhoud

Compressie toevoegen in Virtual Dub


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik probeer wat oude videobanden digitaal te maken via het programma Virtual Dub. Op zich lukt dat prima maar het probleem waar ik tegen aanloop is dat de bestandsgrootte te snel oploopt. Als ik bij de compressieopties kijk staan er geen andere keuzes dan (no compression)... Hoe kan ik hier zelf compressiemethoden toevoegen? Ik draai windows 7 64 bit.
Link naar reactie
Het is vrij gebruikelijk dat je eerst ongecompromeerd de video capturet, en pas later de video converteert naar een meer handzaam formaat, met bijvoorbeeld een xvid codec. Als je dat instelt op 1Mbps voor video en 128kbps voor mp3 audio, krijg je iha een zeer acceptabel resultaat. Het opnemen van ongecomprimeerde video eist echter tot die tijd wel flink wat schijfruimte. Het is wel mogelijk op direct bij het capturen te comprimeren, maar dan heb je een aardig risico op framedrops, als je pc het even niet kan bijbenen.
Link naar reactie
Bedankt voor de info! Inmiddels heb ik uitgevonden dat mijn TV-kaart (Hauppauge) niet geschikt is om in avi op te nemen maar enkel in Mpeg. Met een trialversie van sageTV heb ik inmiddels al een paar banden over kunnen zetten in acceptabel formaat (2,5Gb voor 3 uur film). Bij de VHS banden zie ik geen kwaliteitsverschil en met de grootte kan ik ook leven dus coderen zal ik ze niet meer. Bedankt voor jullie hulp!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...