Ga naar inhoud

Nero 9 en ts-format.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb videomateriaal opgenomen op mijn harde schijf in het format .ts. Nu probeer ik met Nero 9 daar een Video DVD van te maken, en importeer zo'n file in Nero Vision. Meestal gaat dat goed, maar soms noemt Nero Vision zo'n opname een "diavoorstelling", en er klopt dan ook niets van de tijdsweergave, bij voorbeeld 36 seconden ipv twee uur. Verder kun je er dus niets mee doen, zolang Nero de file niet als film ziet. Waaraan kan dat liggen en hoe krijg ik het voor elkaar dat Nero die file juist interpreteert?
Link naar reactie
Dat extentie veranderen hielp niet. Vreemde zaak. Het betreft een film die ik op de harde schijf van mijn Satellietontvanger heb vastgelegd. Die (Rebox HD9000PVR) tuner werkt met Linux op FAT32 geformatteerde disk. De film is in HD en daardoor zo'n 7+ GB groot. Omdat FAT32 maar 4GB aankan is de film in twee stukken opgedeeld. Format dus ts. Die film heb ik van daar af gebrand op DVD5 op een Panasonic DVD recorder DMR-EH59. Voorzover ik kon zien was er geen mogelijkheid op DVD9 te branden. Bovendien accepteert de brander geen 1080i signaal, dus moet je downgraden om te kunnen branden. Film overgezet op een FAT32 geformatteerde externe disk via de USB-aansluiting van de tuner. Die disk weer aangesloten op de PC. Bedoeling; nu wél in HD de hele film van 7+GB op een DVD9 branden met Nero. Vreemd is dus dat Nero de film importeert (ts of mpg) en dan een diavoorstelling noemt van 4 seconden met twee plaatjes (4+GB!!). En het tweede deel van 3GB wordt gewoon als film wél correct geïmporteerd. Raadselachtig; waarom het ene wel en het andere niet correct overnemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...