Ga naar inhoud

Video's overzetten


Aanbevolen berichten

Hé ouwe rot bedankt voor de tip. Ik heb blijfinbeeld even gemaild. Ik heb maar 5 filmpjes van mijn VideoHi8 over te zetten, maar als ik het goed begrijp kan ik met een video grabber ook video films overzetten op dvd en dat wil ik graag gaan doen. Maar volgens jou is dat onbegonnen werk als je niet veel verstand hebt van de pc? Heb jij ook met een grabber gewerkt?
Link naar reactie
Werken met een grabber of capture device/doosje/kastje/apparaatje is niet onbegonnen werk maar het is een (deels) kosten/baten verhaal. De betere capture apparaten hebben goede software,zijn stabiel en relatief eenvoudig te gebruiken maar kosten meer dan de kastjes van 50 euro die te kust en te keur worden aangeboden. Daarboven op is er het eea te leren want video maken en bewerken vereist wat kennis. Met het betere apparaat is die kennis minder noodzakelijk omdat de software god uitgekauwd is en eenvoudig, vaak met een soort van 1-2-3 stappen plan zoals bv bij Pinnacle producten vaak , stap1; capture, stap2 bewerk, stap3 voer video uit naar een doel. Bij de goedkopere apparaten ben je meer aangewezen op jezelf en doorzettingsvermogen, wat niet helpt is dat je camera een analoge is en de video ook analoog en daarmee werken kan wel eens tegen vallen door problemen die nu eenmaal gekoppeld zijn aan oudere hardware. Met een DV camera had het al een veel makkelijker verhaal geworden. Je schrijft ook dat je "video films" wilt gaan overzetten op dvd, ik neem aan dat je bedoelt voorbespeelde vhs banden waar speelfilms op staan? Als dat originele speelfilm banden zijn moet je er rekening mee houden dat deze vaak zijn beveiligd met het macrovision beveiligings systeem, opname daarvan levert vaak vervormde/ruisende/gekreukelde beelden op. Daar is dan wel weer een oplossing voor in de vorm van een doosje welke de kopierbeveiliging uit het video signaal verwijdert maar die doosjes( video enhancer,macro2000 oid) mogen niet meer verkocht worden dus word dat spitten op marktplaats, pffff, word wel een hele klus zo.... Toevallig zag ik vorige week zo'n video-enhancer bij "het rommelparadijs" (antiek/curiosa en oude inboedels enzo)in noord-scharwoude liggen.... Als je meer video wilt overzetten is de aanschaf van een dvd-video-recorder ook nog te overwegen, die kan iig je HI8 tapes op dvd zetten maar ook een dvd recorder loopt tegen de macrovision beveiliging op van voorbespeelde speelfilm-videobanden. Als het maar om een paar filmpjes gaat is de keuze uit te besteden idd sterk te overwegen...
Link naar reactie
Dank voor je uitgebreide antwoord! Ik laat de de bandjes overzetten, dat is het makkelijkste denk ik, als ik het zo lees hier. Nee, videofilms begin ik dan maar niet aan ... Ik ben via MP pinnacle Studio 8 met een update naar 9 op het spoor, als ik het goed begrijp kan ik daar de filmpjes die op dvd zijn gezet mee bewerken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...