Ga naar inhoud

Audio opnemen met Win 7 64bit


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wilde onlangs wat geluid opnemen via de computer, maar alles wat ik opneem heeft een veel te hoge pitch (Gewoon praten of iets degrelijks veroorzaakt helium stemmetjes). Het probleem ligt in ieder geval niet aan de microfoon. Nu vroeg ik me af hoe ik dit probleem kan verhelpen. volgens apparaatbeheer heb ik de laatste stuurprogramma's al geinstalleerd. Ik had windows 7 32 bit maar deze heb ik omgezet naar 64 bit en ik vermoed dat het daar aan ligt Volgens apparaatbeheer heb ik het volgende in mijn pc zitten: ATI High Definition Audio Device High Definition Audio-apparaat BVD Erik
Link naar reactie
[quote:d0ab8987f7="schucky"]Ik wilde onlangs wat geluid opnemen via de computer, maar alles wat ik opneem heeft een veel te hoge pitch (Gewoon praten of iets degrelijks veroorzaakt helium stemmetjes).[/quote:d0ab8987f7] Heb je dit ook als je gewoon muziek afspeelt op die PC? Had je behalve het installeren van het laatste stuurprogramma's al geïnstalleerd, ook nog iets anders geprobeerd? Je bent overigens niet de enige die dit heeft. Ik vond een topic hierover, maar dan met Vista [url=http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/283875-Geluid-te-hoog-helium-effect]Geluid te hoog, helium effect.[/url] Wellicht kan applicatie [url=http://www.gtopala.com/]SIW[/url] nog aanvullende info geven over je ATI High Definition Audio Device High Definition Audio-apparaat
Link naar reactie
[quote:48996dabd7="jolo"] Heb je dit ook als je gewoon muziek afspeelt op die PC? Had je behalve het installeren van het laatste stuurprogramma's al geïnstalleerd, ook nog iets anders geprobeerd? [/quote:48996dabd7] Nee ik heb het alleen met opnemen, afspelen gaat (gelukkig) verder prima. Ik heb de laatste stuurprogramma's niet geinstalleerd schijnbaar waren het al de nieuwste die er op stonden. Dit is inderdaad het enige wat ik heb gedaan. bedankt voor de linkjes ik zal daar even rond kijken...
Link naar reactie
Zou je verder nog kunnen melden welke opties in Win 7 je geprobeerd hebt te wijzigen. En had je al een andere applicatie geprobeerd? Zoals Audacity http://audacity.sourceforge.net/ [quote:80196e2016="schucky"]om hier nou een nieuwe PC voor aan te schaffen is ook zo wat.[/quote:80196e2016] Dat is waarschijnlijk niet nodig. Eventueel zou je een (nieuwe) PCI geluidskaart kunnen overwegen.
Link naar reactie
[quote:4927cb157c="powermachine's"]Heb je een microfoon die je rechstreeks op de pc aansluit? Of zit er nog een versterker of mengpaneel tussen?[/quote:4927cb157c] Ik heb beide geprobeerd. een micorfoon op "de roze poort" vooraan in mijn PC en met mijn gitaar via mijn versterker op dezelfde poort allebei hetzelfde effect :( Dat programma ga ik dan ook nog wel even proberen maar ik vrees dat het geen softwarematig probleem is :(
Link naar reactie
Ik heb een homestudio en neem veel op met een pc. Het heeft niets met 64 bit te maken. Een hoge pitch komt doordat standaard de sampling rate te laag is in vergelijking met het afspelen. Stel de audio opname in als 44,1 khz en de afspeel freq ook. Je geluidskaart is de "high defi" , de ATI is een onderdeel van je HDMI van je videokaart. Daar kun je niet mee opnemen.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb dit in een ver verleden ook eens gehad en destijds opgelost met het simpel verwijderen van de audio drivers en daarna herinstalleren.... Als dat niet wil helpen en je echt ten einde raad bent heb ik ook nog wel een script welke alle directx media filters terug zet naar hun originele waardes. Het scriptje kan niet zo veel kwaad doen maar zorgt er wel voor dat daarna doorgaans al je zelf toegevoegde codec's niet meer werken(divx-xvid ed)en die zul je daarna weer opnieuw moeten installeren. Het is miz geen defect van de geluidskaart maar puur een instelling (in het register?) die corrupt is geraakt.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...