Ga naar inhoud

Videocamera kapot of miniDV tape kapot?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een half jaar geleden opnames gemaakt met een (op dat moment splinternieuwe) Sony HDR FX1000. Één van de tapes heb ik inmiddels compleet en zonder problemen over kunnen zetten op de pc (HD 1080-50i) middels een firewire kabel en Sony Vegas Pro. Een tweede bandje brengt al problemen op, bij het capturen van deze tape vinden er willekeurig over de tape verspreid steeds haperingen plaats. Als ik de tape opnieuw probeer te capturen zijn de haperingen op andere momenten, hierdoor ontstaat één tape uit zo'n 60 clips ipv het originele aantal van 7 clipjes o.i.d. Een derde tape geeft nog meer problemen. Als ik deze wil afspelen op de camera (zonder verbonden te zijn met de pc) blijf ik blauw beeld zien, terwijl ie toch echt aan het afspelen is. Of ik nu het begin, midden of eind van de tape bekijk, ik blijf blauw beeld zien. Nu het gekke: als ik terug- of verder spoel tijdens het afspelen dan zie ik ineens WEL de beelden :o Ook als ik de camera op de pc aansluit en via sony vegas op play druk, zie ik in vegas helaas ook de tapes niet, tot ik terug of verder spoel. Het zijn gewoon Mini-DV bandjes van Sony. Zijn er personen die mijn probleem herkennen? Moet ik nu mijn tapes laten controleren of zou het probleem in mijn (nog geen half jaar oude) camera zitten? Alvast dank voor het meedenken, Justin
Link naar reactie
Klinkt als een probleem met de uitlijning van de videokop..... Dat kan (hoeft niet persee) ontstaan als je camera een stoot of val heeft meegemaakt, ook trillen of rammelen in bv een fietstas heb ik al eens gehoord als aanleiding, het best stop je zo'n ding dan ook niet in een fietstas aan de fiets maar hang je hem in een tasje aan je lijf. Minder leuk: als de uitlijning van de kop idd is verlopen zijn je tapes die gemaakt zijn met een scheve kop en nu nog wel leesbaar zijn na het opnieuw uitlijnen van de kop niet meer leesbaar. Het best stop je dan ook nu met het maken van opnames want er is een kans dat juist deze opnames na de reparatie niet meer leesbaar zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...