Ga naar inhoud

AVCHD edit en afspeel PC


Aanbevolen berichten

Beste C!Ters, Een vriend van me heeft onlangs een nieuwe AVCHD camera van Canon gekocht, hij heeft een vrij oude PC vertelde hij mij. Omdat ik weet dat AVCHD redelijk zwaar is met monteren en afspelen raad ik hem aan een nieuwe PC te kopen. Hij zelf wil zijn eigen PC laten upgraden maar dat lijkt mij niet zo'n goed idee omdat hij uiteindelijk ongeveer even duur uit zal zijn (naar mijn mening). Hij stelt geen hoge eisen maar moet wel goed de films kunnen bewerken en afspelen etc. Kan een van jullie een PC samenstellen voor een niet al te hoge prijs die aan de eisen voldoet of weet een van jullie een goede PC die hieraan voldoet? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Dat hangt ook van het te gebruiken programma af. Sommige programma's doen goed andere hebeen er meer moeite mee. ik heb zelf vorige jaar een Acer M7720 gekocht en die heeft er absoluut geen moeite mee. Zowel met Pinnacle als Adobe premiere pro gaat het prima. de videokaart is licht voor gaming maar prima voor monteren. Uiteraard wordt deze PC niet meer gemaakt maar er zal een opvolger zijn. specs: Aspire M7720 Legitieme Windows 7® Home Premium , Intel® Core™ i7 processor i7-920, 6GB DDR3 RAM (Triple Channel), 2000GB eco drives (2x 1TB), Swap cage 2x HDD, Blu-ray Combo/DVD-RW Dual Layer, ATI Radeon™ HD4850 1GB DVI VGA HD, WiFi b/g/n, card reader, FireWire, 1Gb LAN, incl. USB US Int. keyboard & optical mouse
Link naar reactie
Het is vooral erg processor intensief, dus koop de snelste processor die je wilt betalen. Hoeveelheid geheugen is i.t.t. vaak wordt beweerd niet erg belangrijk, maar vanzelfsprekend wel afhankelijk van de eisen van de software. Je kunt letten op ondersteuning door een grafische processor bij keus van de software: dat kan slimmer zijn dan een snelle (relatief dure) processor. Het is een vrij kritische toepassing op de pc, reden waarom er in het begin kant en klare systemen voor werden samengesteld, dat is misschien niet meer nodig, maar geeft wel enigszins aan dat testen van je hardware/software combinatie in een geschikte winkel misschien handig is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...