Ga naar inhoud

Van Videocamera naar PC, met Dazzle?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een 'redelijk' oud cameraatje: een "sony handycam vision ccd-trv36e pal video hi8" Ik zou mijn filmpjes/bandjes graag op mijn PC zetten, ik heb gehoord dat je dat kan doen met bijvoorbeeld Dazzle of Canopus. Maar op sommige foto's van Dazzle zie ik een rode, witte en gele aansluiting. Maar op mijn camera zie ik alleen maar een zwarte (audio) en een gele (video). Kan ik alsnog Dazzle aanschaffen en dan alsnog ook het geluid overzetten? Dus, waar moet dan die zwarte audio kabeltje in? Hartelijk dank voor de reactie's alvast! Groeten, Emiel
Link naar reactie
Het lijkt alsof de camera slechts een mono audio signaal (via de zwarte aansluiting) naar buiten geeft, maar kijk nog eens in de handleiding, want stereo zou ook kunnen bij een Hi8 camera. Heb je inderdaad enkel de zwarte audio-uit en is dat een mono signaal, dan kun je dat via een verloop tegelijk aanbieden aan de rode en zwarte aansluitingen op de Dazzle. Zodat het monosignaal van de camera zowel op het linker als op het rechter kanaal van de Dazzle komt.
Link naar reactie
[quote:15755c43b5="Jaap H"]dan kun je dat via een verloop tegelijk aanbieden aan de rode en [color=blue:15755c43b5]zwarte[/color:15755c43b5] [color=red:15755c43b5]correctie: witte[/color:15755c43b5]aansluitingen op de Dazzle. Zodat het monosignaal van de camera zowel op het linker als op het rechter kanaal van de Dazzle komt.[/quote:15755c43b5] Dat verloopje is vaak niet nodig zolang je in de software maar instelt dat je mono audio wilt opnemen,of dat signaal dan op de linker of rechterkant binnen komt maakt niets uit want dat is bij mono gelijk, alhoewel sommige van dergelijke apparaten expliciet stellen dat bij mono opnames het mono signaal of op de rode of op de witte moet worden aangesloten, de manual kan daarover uitsluitsel geven.(of je probeert het even)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...