Ga naar inhoud

Audio vertraging


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi beste PC vrienden, Ik heb een AVI bestandje via Nero Vision (van Nero 7 ultra edition) gebrand op een CD. Het is toevallig een oude klassieker waarmee ik ben opgegroeid, de Bassie en Adriaan series. Ik heb ze als AVI en nu wil ik ze op mn DVD speler kunnen afspelen. Ik had gekozen voor Make video CD, dus een VCD. Ik heb een paar instellingen veranderd z.a. van PAL naar NTSC, omdat de AVI video als PAL was en ik het op een NTSC systeem wou afspelen via mn DVD speler. Alles is gelukt en ik kan hem nu ook afspelen op mn DVD speler, maar ik ondervindt een kleine audio vertraging. Je ziet en hoort ook dat het geluid niet precies klikt met het beeldmateriaal. Wat moet ik doen om dit te voorkomen?
Link naar reactie
conversie van pal naar ntsc of viceversa voor dvd spelers is doorgaans niet nodig , dvd spelers kunnen doorgaans beide afspelen. pal-ntsc conversie (of andersom) is een mogelijke bron van uit sync raken van je video en als het niet hoeft kun je het beter laten. door de avi naar vcd te maken introduceer je een tweede mogelijke fout; de audio van vcd is 44.1 khz en van dvd is 48 khz, aangezien de meeste vai's van speelfilms van dvd afkomstig zijn is de audio dan ook doorgaans 48 khz van zo'n avi, de conversie naar de 44.1 khz van vcd kan out-of-sync audio geven. Je zou beter een dvd kunnen maken van de avi Overigens geheel offtopic: het is "dat Computer!Totaal verstand" en niet "die Computer!Totaal verstand" :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...