Ga naar inhoud

Welke Camera voor After effects en Premiere


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi all, Vorige jaar heb ik een JVC camera gekocht. Opzich een prima beeldresultaat, maar er was 1 probleem: het output formaat. De JVC camera maakte *.mod files. Dit is een gecomprimeerd bestands formaat. Een soort van home-made MPEG. Nou je raad het al.. dit werkt VOOR GEEN METER in after affects en premiere. Ik kon dit bestand wel gebruiken in Pinnacle studio was het antwoord van JVC. Beetje zonde als je voor een paar honderd euro net AE en PR hebt aangeschaft. Anyway, ik ben dus op zoek naar een camera die dit probleem niet heeft. Mijn budget zit zo rond de ¤800,-. De bedoeling is dat het FULL-HD gaat worden. Zijn er mensen die een suggestie hebben? Iemand ervaring met de nieuwe series van Sony? bvb Sony HDR-XR200VE, of Sony HDR-XR350VE . Alvast mijn dank voor jullie tips
Link naar reactie
Het mod formaat is afkomstig van JVC,Panasonic en Canon en is feitelijk (ongeveer) dvd-mpeg2 materiaal met een andere extentie, hernoemen naar *.mpg zou voldoende moeten zijn om het materiaal te kunnen importeren in ieder programma dat mpeg2 materiaal aan kan. Er zijn zelfs tooltjes die het hernoemen voor je doen en daarbij ook nog de breedbeeld-flag (16:9 of 4:3) aan de mpeg kan toevoegen zodat je bewerkingsprogramma/player de inhoud met de correcte aspect ratio weergeeft. Stellen dat sony en canon zich aan de "normen" houden en jvc niet is een behoorlijke mis-schatting van de situatie zoals die werkelijk is: jvc,canon,panasonic en ook( of eigenlijk ;in het bijzonder) sony maken allemaal hun eigen formaatjes en om marktaandeel te kunnen behalen maken ze daarbij meestal gebruik van een alliantie met een of meerdere andere fabrikanten , ook avchd is een uitvindinkje van 2 fabrikanten te weten sony en panasonic, de (bijna) compatabiliteit met bluray is een weggevertje van wie in dit verhaaltje het grootste belang heeft. Het enigste aan avchd dat een standaard volgt is de videocodering met h264/avc codering. Zoals bij dergelijke oorlog voering gebruikelijk is is het meestal niet het formaat met de beste technische eigenschappen of het formaat dat de wensen van de consument het beste uitvoert die wint, marketing en dergelijke bepalen meestal de uitslag van wie de oorlog wint. Destijds bij de dvd was een alliantie van pc-fabrikanten met IBM voorop die sony/philips/hitachi/matsushita en andere er letterlijk toe dwongen om samen te werken met als stok achter de deur een totale boycot van de toen rivaliserende formaten dvd/sdd waardoor er niemand zou winnen, tegenwoordig is dat kennelijk niet meer mogelijk gezien de bluray/hd-dvd oorlog die pas geleden woede waarbij, hoe ironisch , wederom het praktisch( als in dagelijks gebruik) minderwaardige systeem won. De dvd die we nu kennen is dan ook technisch een mengeling van de formaten die toen in oorlog waren. Op dit moment lijkt avchd de winnende techniek te zijn, das dus pech voor al die mensen die apparaten hebben gekocht die niet-avchd compatibel zijn. Ook jvc lijkt ondertussen overstag en maakt ook avchd apparaten. De laatste "standaard" die we hebben die , min of meer, onafhankelijk tot stand is gekomen was de video-dvd en ik vrees dat het nog heeeeeel lang zal duren (als het al ooit gaat gebeuren) voor we weer een echte standaard hebben. De truuk zijn de licentie kosten die iedere uitvindende fabrikant wil binnen hengelen van de andere fabrikanten/consumenten waardoor al die andere fabrikanten ook weer hun eigen vindinkjes als de volgende "standaart" presenteren. Ondertussen word de markt overspoelt met een hopeloze berg meuk van apparaatjes die allemaal hun eigen "standaart" hebben en de consument die toevallig de verkeerde "standaart" kiest is de pineut, denk maar even aan de dcc,minidisc,dat,memorystick,mmc,smartmedia,Xdcard,zip,enz enz , de lijst is oneindig. De vhs-beta-2000 oorlog was 25 jaar geleden maar het is er niet echt veel beter op geworden....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...