Ga naar inhoud

USB naar S-video voor beeld


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit nu al een tijdje te tobben omdat ik niet precies weet wat ik nodig heb om van mijn laptop (usb) naar mn tv (s-video) beeld over te zetten. Ik deed dit anders altijd via mn oude vaste computer want die had een s-video aansluiting achter op de 3D kaart zitten en dan gewoon een kabel van waar normaal je speakers inzitten naar de tv te verlengen. Maar dit was allemaal zo omslachtig dat ik dacht als ik nu gewoon via mn usb naar die s-video een kabeltje kan trekken, want mn laptop kan ik gewoon naast de tv neerzetten. Maar nu zat ik dus een beetje info erover te verzamelen en ik stuit ook daadwerkelijk op de juiste kabel (*) maar ik zie ook reacties van mensen die zeggen dat het niet mogelijk is. * http://alatest.nl/reviews/computer-kabels-adapters/startech-usb-2-0-video-capture-cable/po3-61875766,44/ Dat is die link waar je de kabel kan zien maar volgens mij kopen die mensen daar die kabel voor hun camera. Dus mijn vraag is het mogelijk om via de usb beeld over te zetten naar s-video?
Link naar reactie
Met die kabel is het m.i. niet mogelijk: die is voor het vertalen van een video signaal van b.v. een VHS recorder naar USB, het zogenaamde 'capturen' van video. Je pc beeld naar een tv brengen via USB zal mogelijk zijn, maar vereist m.i. veel meer dan een kabel: je hebt software nodig die het pc beeld naar een USB aansluiting stuurt (niet bepaald standaard m.i.) en vervolgens electronica die van USB weer een analoog video signaal weet te maken; allemaal vrij omslachtig en daardoor m.i. bepaald niet standaard/laag geprijsd. Maar mogelijk wel te vinden via een goede Google zoekactie. De eenvoudigste weg is waarschijnlijk via je VGA aansluiting, vereist ook electronica maar een veelgebruikte oplossing als je pc geen tv-out standaard heeft meegekregen.
Link naar reactie
Ja via de vga is natuurlijk ook een oplossing. Maar zal ik in dat geval dan vga naar scart nemen of vga naar s-video? Ik heb hier zo een link van een vga naar scart. http://www.allekabels.nl/na/0/7513/VGA-naar-SCART-kabel.html Maar moet ik daarbij dan nog extra software voor installeren? Of ziet mn laptop dan gelijk dat er een extra scherm is bijgekomen en hoef ik dan alleen nog ff een beetje te configureren in "NVIDIA-instellingen"? Volgens mij moet dat bij s-video wel namelijk dat je extra software moet installeren en dan moet er nog een converter bij geloof ik?
Link naar reactie
Zou ik niet gauw doen: VGA naar SCART kan i.t.t. de suggestie die door de aanbieding van die kabel wordt gewekt normaal niet. Praktisch geen enkele televisie biedt de mogelijkheid een VGA signaal aan te bieden op een SCART aansluiting. VGA wijkt teveel af van de video norm in gebruik bij televisie. Kijk dus eerst even in je handleiding bij de tv. Google op vga naar scart converter, dan vind je waarschijnlijk iets bruikbaarders, bij de firma Conrad bijvoorbeeld.
Link naar reactie
IK heb conrad een bericht gestuurt maar tot dusver nog geen reactie op gehad, ik wil nog even weten of er nog een goedkopere optie is want deze 2 kastjes die je linkte zitten toch iets boven het budget dat ik ervoor uit wou geven :P Maar als dat de enige oplossing is zal ik het toch overwegen te doen. Maar zoals ik al zei ik wacht nog ff de reactie van conrad af. Thx voor alle tips tot dusver!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...