Ga naar inhoud

MSWMM converteren naar iets bruikbaarders?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een filmpje gemaakt onder Vista en dat levert een MSWMM-bestand op. Maar het was nog niet klaar en inmiddels ben ik weer een stap terug gegaan naar XP. Die ondersteunt dat echter helemaal niet. En nergens, dan alleen met betaalde programma's kan ik dat nog openen. Weet iemand misschien een gratis conversieprogramma daarvoor? Vast bedankt! Jasper
Link naar reactie
MSWMM-bestand? Dat is een PROJECT-registratiebestand waarin wordt vastgelegd welke foto's, filmpjes je in de storyboard hebt geplaatst, welke effecten je hebt gebruikt, welke geluidsbestanden je waar in de tijdlijn hebt geplaatst enz. Heel wat anders dan het resultaat van dat project, een mpg- of avi-film. Je mag in XP weer opnieuw beginnen. :?
Link naar reactie
Typisch. Laat het zo zijn dat het een registratiebestand is, dan wil dat toch niet zeggen dat er niets meer in zit van de plaatjes van de film zelf? Met mijn zoeken naar de oplossing vond ik tenminste: - enkele programma's die dit soort bestanden gewoon willen converteren. Alleen heb ik er dat geld niet voor over, voor één keer. - dat Vista en XP hierin niet uitwisselbaar zijn. (Verschillende omgang met Media Player. net zo iets als met oude en nieuwe Word?) Blijft dus de vraag of iemand weet welk programma deze conversie kan uitvoeren, en waarvan bijv. een probeerversie bestaat?
Link naar reactie
Tja, das altijd sneu voor de beginner (die ik ooit ook was)die denkt dat hij met de optie "opslaan" of "opslaan als" of "project opslaan" de video opslaat maar dat is dus niet het geval. Met wat meer ervaring voel je de bui al snel hangen want een video opslaan duurt geen paar seconden( maar eerder een uur of zo) en het bestand wat je dan krijgt is ook niet een paar MB groot (maar vele honderden zoniet duizenden). Ik heb het zelf helaas ook meegemaakt :cry: , maar ach, al doende leert men... De video echt opslaan gaat meestal schuil achter de kreet "exporteren" of "uitvoeren" oid en doorgaans is het dan ook de gewoonte dat je moet opgeven aan welke (technische)eisen de video moet voldoen zoals resolutie,compressie enz enz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...