Ga naar inhoud

Afspelen van .mkv op Win.7


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb onlangs win.7 rc op mijn pc geinstalleerd. Hoewel win.7 veel van de recente audio en video codecs ondersteund blijkt er standaard geen support te zijn voor de toch veel gebruikte .mkv codec. Heeft wellicht iemand met behulp van bijv. open source software toch ondersteuning voor .mkv videobestanden kunnen vinden? Gr.
Link naar reactie
De verschillende codec packages die thans gebruikt worden zijn wel geschikt voor win. vista, maar voor win.7 niet zondermeer bruikbaar. Ik heb wel iets gevonden om uit te proberen. http://chaocracy.com/blogs/ogre/archive/2009/01/30/how-to-configure-windows-7-to-play-matroska-mkv-files.aspx
Link naar reactie
*.MKV is geen codec, het is een container formaat net zoals "avi" geen codec is. In de container zit video en audio die met een bepaalde compressie is gecodeerd, welke compressie in de container zit bepaald welke codec's je nodig hebt. Voor het afspelen van *.MKV bestanden heb je dus 2 dingen nodig: een afspeler/software die om kan gaan met het mkv formaat en codec's voor het decoderen van de audio en video die in de mkv container zit. bv VLC pakt 2 vliegen in 1 klap; het kan mkv bestanden aan en heeft in de software meegebakken zo'n beetje alle codec's die er zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...