anoniem Geplaatst: 8 mei 2009 Delen Geplaatst: 8 mei 2009 Hallo allemaal, Ik heb onlangs win.7 rc op mijn pc geinstalleerd. Hoewel win.7 veel van de recente audio en video codecs ondersteund blijkt er standaard geen support te zijn voor de toch veel gebruikte .mkv codec. Heeft wellicht iemand met behulp van bijv. open source software toch ondersteuning voor .mkv videobestanden kunnen vinden? Gr. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2009 CCCP Codepack installeren Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2009 De verschillende codec packages die thans gebruikt worden zijn wel geschikt voor win. vista, maar voor win.7 niet zondermeer bruikbaar. Ik heb wel iets gevonden om uit te proberen. http://chaocracy.com/blogs/ogre/archive/2009/01/30/how-to-configure-windows-7-to-play-matroska-mkv-files.aspx Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2009 Of installeer GOM player of VLC. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2009 Ik heb CCCP geinstalleerd op Win7 en dat werkt goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2009 *.MKV is geen codec, het is een container formaat net zoals "avi" geen codec is. In de container zit video en audio die met een bepaalde compressie is gecodeerd, welke compressie in de container zit bepaald welke codec's je nodig hebt. Voor het afspelen van *.MKV bestanden heb je dus 2 dingen nodig: een afspeler/software die om kan gaan met het mkv formaat en codec's voor het decoderen van de audio en video die in de mkv container zit. bv VLC pakt 2 vliegen in 1 klap; het kan mkv bestanden aan en heeft in de software meegebakken zo'n beetje alle codec's die er zijn. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen