Ga naar inhoud

compilatie maken van WMV bestanden


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi surfingjohn, Je wilt dus eerst de film als wmv. bestand hebben en dan je film in een videobewerkingprogramma bewerken? Zeg even iets meer dan kan ik je alles duidelijk uitleggen. [u:afacb2c748]Dit wil ik graag even weten:[/u:afacb2c748] - [b:afacb2c748]Wat voor besturingssysteem heb je?[/b:afacb2c748] Windows 2000, XP of Vista. - [b:afacb2c748]In welk bestand staat je film nu?[/b:afacb2c748] In flv., avi. of MPEG? - [b:afacb2c748]Ben je bereid geld uit te geven aan een videobewerkingprogramma?[/b:afacb2c748] - [b:afacb2c748]Weet je al veel over computers?[/b:afacb2c748] Snap je hoe je een bestandje in een ander bestandje omzet etc.? [i:afacb2c748]Zo weet ik of ik alles gedetailleerd moet uitleggen of juist niet.[/i:afacb2c748] Groetjes, Daan
Link naar reactie
ik heb de hele serie als WMV bestanden al op mijn harde schijf staan, ik wil daar dus bepaalde scenes uithalen en dat plaatsen in een apart nieuw te maken WMV bestand of een ander bestand met HD kwaliteit Vista WMV bestanden ik wil er best geld aan uitgeven ben redelijk op de hoogte van PC gebruik en heb diverse bestanden (geluid) omgezet
Link naar reactie
Oké. Bedankt voor je antwoord. Aangezien je zegt dat dit de eerste keer in je leven is dat je video gaat bewerken zou ik je aanraden eerst met Windows Movie Maker te werken. Dat is de basis van videobewerking en staat al op je PC en is dus gratis. Om je film in Windows Movie Maker te krijgen moet je eerst Windows Movie Maker opstarten. Kijk dan in de kolom waar boven staat [i:8017e519d3]Importeren[/i:8017e519d3] die kolom staat links in Windows Movie Maker. Klik dan op [i:8017e519d3]Video[/i:8017e519d3]. Zoek nu je film op en klik er op. Dan word je film in Windows Movie Maker geplaatst. De film wordt automatisch in stukjes gehakt zodat je makkelijker kan bewerken. Kies nu zelf een stukje en sleep die naar het [i:8017e519d3]Storyboard[/i:8017e519d3] onder aan het scherm. Als je op het woord [i:8017e519d3]Storyboard[/i:8017e519d3] klikt kan je ook [i:8017e519d3]Tijdlijn[/i:8017e519d3] kiezen. Klik op [i:8017e519d3]Tijdlijn[/i:8017e519d3]. Nu zie je je scène en kan je die bij knippen. Om Windows Movie Maker beter te leren kennen kan je zelf gaan experimenteren, maar als je zekerder wilt werken kan je op deze site kijken waar je informatie over Windows Movie Maker vind: [url]http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/moviemaker/default.aspx[/url]. Als je film klaar is kan je die op je PC opslaan door op [i:8017e519d3]Deze computer[/i:8017e519d3] te klikken in het kolom [i:8017e519d3]Publiceren in[/i:8017e519d3]. Dat kan even duren. Je film wordt met Windows Movie Maker altijd standaard als WMV. bestand opgeslagen. Als je je film op DVD wilt raad ik je aan om Windows DVD Maker te gebruiken (Windows DVD Maker zit niet bij Windows Vista Home Basic). Dat is heel simpel. Importeer dan je zelf gemaakte film in Windows DVD Maker en dan gewoon alle stappen volgen. En je hebt een mooi DVD-menu. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag, anders succes!
Link naar reactie
Als je in Windows Movie Maker bezig bent klik je op de clip waarvan je het geluid weg wilt. Als je op de clip hebt geklikt kijk je boven in het scherm en klik je op [i:2fe9449ab4]Clip[/i:2fe9449ab4] daarna [i:2fe9449ab4]Audio[/i:2fe9449ab4] en dan klik je op [i:2fe9449ab4]Dempen[/i:2fe9449ab4]. Dan is het geluid van de clip weg. Als je het geluid niet helemaal weg wilt, maar een klein beetje zachter wilt moet je in plaats van [i:2fe9449ab4]Dempen[/i:2fe9449ab4] op [i:2fe9449ab4]Volume[/i:2fe9449ab4] klikken. Nu kan je het gewenste geluidsniveau kiezen doormiddel van de schuifregelaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...