Ga naar inhoud

Mediaplayer Lacie LaCinema Premier speelt geconverteerde MOV


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een camera waarmee ik een hele goede kwaliteit films kan maken. Die krijgen het .MOV formaat mee. Mijn Mediaplayer (Lacie LaCinema Premier 750 Gb, gekocht in oktober 2008) speelt echter geen .MOV af. Geen nood - met MediaCoder 0.6.1.4026 zijn die om te zetten naar .AVI of .MPG en die speelt mijn Lacie wel af. MediaCoder (gratis ssoftware!)werkt prima. Mijn computer speelt alle geconverteerde bestanden gewoon af, kwaliteit prima (Media player classic - geweldig!) Alleen ... de geconverteerde bestanden draaien niet op mijn media player, terwijl dat nou juist de bedoeling is. Weet iemand wat er fout gaat en hoe ik mijn films toch met mijn media player op TV kan bekijken???
Link naar reactie
Hoi cfri, [u:af9ce38ecd]Ik zie het probleem al. Als het goed is is dit de oplossing:[/u:af9ce38ecd] Als je een MPEG2 bestand of AVI bestand wilt afspelen in Windows Media Player moet je codecs hebben. Download die codecs via deze site: [url]http://www.softpedia.com/progDownload/Advanced-Vista-Codec-Package-Download-55586.html[/url] (wel op de goede knop met: 'download' klikken, want je kan ook AVS Video Converter downloaden, maar die staat er alleen tussen als advertentie. Kijk dus goed of je de goede download voordat je op 'download' klikt. Dit is de regel waar je op moet klikken om die Codec Package te downloaden: Softpedia Mirror (US) - Stable [EXE]. Ik weet dat er Vista Codec Package staat, maar die is ook voor XP als je XP zou hebben. [b:af9ce38ecd]Installeer de software. Doe geen aangepaste installatie of zoiets. Gewoon de standaard volledige installatie.[/b:af9ce38ecd] [b:af9ce38ecd]Als je je MPEG2 bestandjes nog steeds niet goed kan afspelen, moet je iets veranderen in dat programma wat ik je net heb aangeraden om te installeren.[/b:af9ce38ecd] Ga dan naar de map [i:af9ce38ecd]VistaCodecs[/i:af9ce38ecd] bij [i:af9ce38ecd]Alle programma's[/i:af9ce38ecd]. Druk daarna op [i:af9ce38ecd]32bit Tools[/i:af9ce38ecd]. Nu druk je op [i:af9ce38ecd]Video decoder configuration[/i:af9ce38ecd]. Je krijgt dan 2 lijsten. Zoek in de rechter lijst MPEG2 op. Daar achter staat dan waarschijnlijk [i:af9ce38ecd]disabled[/i:af9ce38ecd]. Verander dat in [i:af9ce38ecd]libmpeg2[/i:af9ce38ecd]. Nu is je probleem als het goed is opgelost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...