Ga naar inhoud

Geen geldig invoersignaal bij Pinnacle Studio 10???


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb het volgende probleem. Ik wil videobanden op dvd zetten. Daarvoor heb ik Pinnacle Studio 10 (Dazzle video creator platinum) aangeschaft. Nadat ik de software en hardware had geïnstalleerd (de hardware bestaat uit een usb apparaat waar de volgende uitgangen op zitten: s-video, gele videopoort en een rode + witte uitgang voor het geluid), heb ik het programma opgestart. Ik heb een oude videorecorder waar alleen een scart-aansluiting op zit. Ik heb een snoertje gekocht waar aan de ene kant een scart-aansluiting zit en aan de andere kant een s-video uitgang en een rode + witte plug voor het geluid. Ik heb de scart-aansluiting in de videorecorder gezet en de s-video, de rode en witte plug aan het usb-apparaat gekoppeld. Ik krijg echter steeds de mededeling dat er geen geldig invoersignaal is. Ik weet niet of ik het juiste snoertje heb. Ik dacht dat de s-video voor het beeld was en de rode + witte plug voor het geluid. Kan iemand mij helpen?
Link naar reactie
[quote:240cb512d9="feike1977"]Daarvoor heb ik Pinnacle Studio 10 (Dazzle video creator platinum) aangeschaft. (..) geen geldig invoersignaal is. [/quote:240cb512d9] Check op het pinnaclesys forum deze thread http://forums.pinnaclesys.com/forums/thread/236039.aspx en check eventueel op het computer idee forum deze thread over onderwerp [url=http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=32746]Probleem met analoge film opnemen.[/url] [quote:240cb512d9="feike1977"]Ik weet niet of ik het juiste snoertje heb. Ik dacht dat de s-video voor het beeld was en de rode + witte plug voor het geluid. [/quote:240cb512d9] Wat staat hierover in de Dazzle video creator platinum handleiding?
Link naar reactie
Even een open deur: scart kabels en blokjes kunnen input of output zijn of beide(en dan evt te kiezen met een schakelaartje op de scart stekker in-out) Heb je wel een scart verloopje dat bedoeld is voor video-out? Als dat nl niet het geval is krijg je nooit signaal op de kabels..... Andere deur: een S-video signaal zit alleen in de scart aansluiting als het apparaat (vcr) ook het S-video maakt, als je videorecorder geen S-video signaal in de scart aansluiting heeft zul je iig een zwart/wit beeld krijgen en in het slechtste geval wellicht helemaal geen beeld, mogelijk is de dazzle zo "slim" dat hij de situatie herkent en je de foutmelding geeft. Gewone vhs videorecorders hebben doorgaans GEEN S-video mogelijkheid. Alleen Super-VHS recorders hebben deze en zelfs dan nog ook niet altijd. Je zult dus zeer waarschijnlijk sowieso de gele tulp stekker/composiet moeten gebruiken en dan nagaan of de scart converter die je gebruikt een output of een input converter is.
Link naar reactie
[quote:a9e4f119cb="rwilligen"]Even een open deur: scart kabels en blokjes kunnen input of output zijn of beide(en dan evt te kiezen met een schakelaartje op de scart stekker in-out) Heb je wel een scart verloopje dat bedoeld is voor video-out? Als dat nl niet het geval is krijg je nooit signaal op de kabels..... Andere deur: een S-video signaal zit alleen in de scart aansluiting als het apparaat (vcr) ook het S-video maakt, als je videorecorder geen S-video signaal in de scart aansluiting heeft zul je iig een zwart/wit beeld krijgen en in het slechtste geval wellicht helemaal geen beeld, mogelijk is de dazzle zo "slim" dat hij de situatie herkent en je de foutmelding geeft. Gewone vhs videorecorders hebben doorgaans GEEN S-video mogelijkheid. Alleen Super-VHS recorders hebben deze en zelfs dan nog ook niet altijd. Je zult dus zeer waarschijnlijk sowieso de gele tulp stekker/composiet moeten gebruiken en dan nagaan of de scart converter die je gebruikt een output of een input converter is.[/quote:a9e4f119cb] Ik heb enkel een scart-aansluiting zonder schakelaartje of zoiets. Hoe kan ik dan zien of de scart input of output is? De videorecorder die ik heb heeft geen S-video uitgang. Ik heb altijd de indruk gehad dat de scart aan de ene kant en de s-video aan de andere kant ervoor zorgde dat het beeld gecaptured zou worden.
Link naar reactie
Dat zou je kunnen zien aan de pen bezetting, doorgaans zijn niet alle pennen bezet. Een scart connector heeft aan een kant een soort uitstulping en is daar wijder. Aan die kant zitten de "even" pinnen(2-4-6), aan de andere kant zitten de oneven pinnen(1-3-5-7). De outputs zitten op de oneven pinnen. Kijk hier maar even: http://nl.wikipedia.org/wiki/SCART Houd er rekening mee dat scart pinbezetting niet echt "vast" : is, zo kunnen de pinnen voor het RGB signaal ook gebruikt worden voor het S-video signaal, de keuze is dan dus software geschakelt door het apparaat. Wat wel "vast" lijkt te zijn is de input/output verdeling, inputs zijn altijd even pinnen en outputs zijn on-even. Andere manier om er achter te komen of je uberhaupt wel een videosignaal op de kabels krijgt is om de kabel aan te sluiten op een andere tv...
Link naar reactie
[quote:06f4ea5942="rwilligen"]Ik zou toch maar eens eerst checken of er wel signaal uit de kabel komt door aan te sluiten op een andere tv. En zo complex is die scart stekker nou toch niet?, je kijkt in de stekker welke pootjes er bezet zijn en kijkt in het lijstje welke aansluiting eraan zit.[/quote:06f4ea5942] Het probleem lag inderdaad in het feit dat de scart kabel alleen een signaal in had en geen signaal uit. Oplossing: een scartblokje gekocht waar ke het signaal op input of output kunt zetten. Nu doet alles het.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
[quote:a276dafa8c="krisye7"]Hallo ik had het zelfde probleem, maar ik weet niet of het aan in/output ligt... ik gebruik pinnacle moviebox plus (hoort te kunnen toch) ik heb dus de error van geen invoersignaal gevonden...[/quote:a276dafa8c] Dit topic is al meer dan een jaar oud... Het is handiger als je zelf een nieuw topic opent en je probleem daarin voorlegt. Deze gaat op slot.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...