Ga naar inhoud

Overzetten Betamax via pc naar dvd


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste lezer, Heel graag zou ik mijn Betamax videobanden over willen zetten via de pc naar dvd's. Mijn Sanyo Betamax videorecorder heeft aparte aansluitingen, niet de gangbare 3 tulpuitgangen of scartaansluiting. Hoe sluit ik de Betamax videorecorder aan op de pc? Een kennis van mij heeft een Matrox RT 2500 videobewerkingskaart, hierop zou ik het eerst uit kunnen proberen. Hij weet ook niet hoe dat moet met een Betamax videorecorder. Wat heb je dus nodig om die beelden te kunnen overzetten naar de pc? Bij voorbaat dank voor uw antwoord
Link naar reactie
Gewoon eens bij je kennis uitproberen. Als je geluk hebt kun je gelijk de videobeelden capturen (op harde schijf opnemen) als mpg2, hoef je alleen nog maar met Nero 7 ultra edition als video dvd te branden, Nero zet dan zelf de mpg om als dvd bestanden (je kunt uiteraard ook een andere brandprogramma proberen). Anders gaat het via het avi formaat, dan moet je in ieder geval na het opnemen eerst de avi omzetten in mpg2, ook hier zijn verschillende topics over te vinden op dit forum. Voor wat betreft de aansluitingen op de videorecorder, lijkt mij sterk, want de scart is alweer een heel oud standaard voor audio/video. Mocht het helemaal niet gaan, kun je nog altijd de antenne uitgang van de videorecorder op de antene ingang van de tv kaart aansluiten. Je moet hierbij dan wel uiteraard het antennesignaal van de videorecorerder op de tv kaart opzoeken en de beeldkwaliteit zal minder kunnen zijn dan bij scart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...