Ga naar inhoud

NTSC DVD naar PAL DVD?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een paar DVD's gedownload via bittorrent en ik kon hierbij niet zien of deze PAL of NTSC waren. Ik heb de DVD's gebrand, maar toen bleek dus dat ze NTSC waren. Is er een programma waarmee ik deze .vob/.ifo/.bup bestanden kan omzetten naar PAL? Ik heb al verschillende programma's gevonden, maar deze kunnen alleen .avi en .mpg bestanden converteren. Kan iemand mij een programma aanraden om dit te doen?
Link naar reactie
Ja dat kan met nero. Film maken en dan je vob-bestanden van je ntsc-dvd inlezen. Via video options settings op Pal zetten (niet PAL-Nederland). Nero geeft dan aan dat er meer ntsc- dan pal-bestanden zijn aangetroffen. Kies nee. Nero hercodeert bestanden dan naar DVD-pal en brandt nieuwe pal-dvd. Ik heb het paar keer gedaan en het werkt goed. Hercoderen kan wel lang duren dus iets voor s'nachts lijkt me.
Link naar reactie
ik start nero smart start op en kies " maak je eigen dvd video " Ik zit dan in het menu Nero vision 4. Daar kun je je video fragmenten inlezen en met de knop (onder in de balk) " meer" kies ik dan voor video opties en kies voor Pal. De rest wijst zich zelf. Ik heb Engelstalige Nero. Mijn eigen vertaling van de functies kan natuurlijk iets afwijken van de nl. versie. IK heb nu nero versie 7 maar met versie 6 lukte het me ook op deze manier.
Link naar reactie
[quote:82a1928bb2="steven_lek"]Da's al zo vaak gezegd: downloaden is niet illegaal, uploaden wel. Uitzondering is software, dat mag je zowel niet uploaden als downloaden.[/quote:82a1928bb2] Maar je moet toch uploaden bij bittorent? Of ben ik nu gek? Het gaat dan misschien wel met 1kbps maar het blijft illegaal, of snap ik nu iets niet? Ik haal er altijd alleen mijn linux dvd'tjes vandaan want dat mag wel. Volgens mij dan.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...