Ga naar inhoud

Twee aparte films vanuit één DVD-menu


Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik ben nieuw op dit forum en heb meteen een vraag: :wink: Ik heb twee aparte filmpjes (AVI) over de industriële revolutie. Deze wil ik apart vanuit een dvd-menu kunnen starten. Nu ben ik met TMPGEnc DVD Author 3 aan de slag gegaan waarmee ik de twee avi-bestanden omgezet heb naar dvd-bestanden en waarmee ik een menu heb gemaakt. Nu lijkt het allemaal goed te gaan, alleen hij ziet de twee films als één waarbij het menu de hoofdstukken laat zien. Kiezen in het menu werkt wel, maar na het afspelen van de eerste film begint hij ook automatisch de tweede af te spelen terwijl hij juist terug moet gaan naar het menu. Het probleem is dus dat de DVD Author de films als 1 ziet, bestaande uit twee hoofdstukken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet meer het geval is en er echt twee onafhankelijke films komen die vanuit het menu te starten zijn? Gaat dit überhaupt wel met DVD Author of moet ik opzoek gaan naar andere software? Ik heb deze vraag al eens op een ander forum gesteld, maar daarop kreeg ik weinig respons. Ik hoop dat jullie me wel verder kunnen helpen. Alvast bedankt! :D
Link naar reactie
[quote:3f8d24b2f2="Double P"]Ik heb het zojuist geprobeerd met Nero Vision, maar weer hetzelfde probleem. Na het afspelen van het eerste filmpje, start automatisch het tweede en daarna gaat hij pas weer terug naar het menu. Het kan natuurlijk zijn dat het aan een instelling van Nero Vision ligt. Enig idee welke?[/quote:3f8d24b2f2] Gebruik ConvertXtoDVD is veel makkelijker!
Link naar reactie
Ik heb die ConvertXtoDVD geprobeerd, maar de kwaliteit van de filmpjes is hierdoor echt achteruit gegaan. Ze zien er nu blokkerig uit. Ook heb je weinig mogelijkheden voor een menu te maken, al was dat niet echt een probleem geweest. Tot nu toe geeft TMPGenc DVD Author toch het beste resultaat. Maar daar is het dan weer niet bij mogelijk om het als twee aparte films te laten zien. Heeft er nog iemand een idee voor een ander programma dat deze mogelijkheid wel heeft en waarbij de kwaliteit gehandhaafd blijft?
Link naar reactie
In Nero Vision kan dat ook eenvoudig hoor.., je bent waarschijnlijk vergeten in te stellen wat ie moet doen na 't afspelen van 1 titel.., er zijn 3 opties nl : terug naar menu-volgende titel afspelen of titel herhalen. 't Staat bij " Bewerken Menu" en dan de "Meer..." knop ( van toepassingsopties en -instellingen) Grtz
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Sorry voor mijn late reactie, maar ik had het druk... Ik gebruik toch liever DVD Author omdat die zichtbaar betere kwaliteit aflevert. Ik heb in de helpfile gekeken en het enige dat ik kan vinden is onderstaand menu: [img:56af02d0d0]http://img507.imageshack.us/img507/8019/screenshotnb8.jpg[/img:56af02d0d0] Het lijkt echter niet uit te maken welke optie ik selecteer, iedere keer worden beide filmpjes achter elkaar afgespeeld (getest in het simulationmenu). Enig idee hoe dit kan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...