Ga naar inhoud

geschikt videoprogamma voor digitale videocamera (dv tape)


Aanbevolen berichten

een vraag wij hebben een panasonic nv gs 80 digitale videocamera (dv tape) in ons bezit en nu kunnen wij niks vinden over hoe we de film die op dv-tape staan naar de pc kunnen krijgen... kan dit doormiddel van de bijgeleverde usb kabel of hebben we daar een speciale firewirekabel voor nodig en een andere vraag, met welk progamma kunnen het beste die film die dus afkomstig is van een dv tape bewerken, zoals knippen, plakken en muziekje dr onder zetten en daarna branden op cd of dvd.. wel liefste nederlandstalig progamma en vooral niet te ingewikkeld, we zijn leken en komen net kijken in deze wereld hahaha groetjes johan,
Link naar reactie
[quote:94ad81cfd3="andre@home"]Staat dat niet in de handleiding? De DV-i uit of zo? Ik heb de GS300 en doe het met Moviemaker van Windows (XP SP2) en firewire. Een heerlijk programma om basaal te beginnen.[/quote:94ad81cfd3] ik kan het zo gauw niet vinden, hebben maar nog heel kort... maar ik zit idd ook aan windows movie maker te denken, maar ik zou me " god" niet weten hoe dat gaat... dus denk dat het wel paar weken klooien word of dat iemand een link heeft naar een tutorial over windows movie maker;) groetjes
Link naar reactie
die link... das nie so moeilijk..... http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/moviemaker/default.aspx of verder zoeken via http://www.google.nl/search?hl=nl&q=windows+movie+maker&meta= of http://www.google.nl/search?hl=nl&q=windows+movie+maker+handleiding&meta= je ziet er daar meerdere staan.... Er zit ook opneemsoftware bij de Panasonic, die zou je ook kunnen gebruiken, maar ik vind movie maker best primair ok.
Link naar reactie
[quote:a6de355403="gerben"]Firewire is altijd beter, dan wordt het digitaal/ongewijzigd overgezet. Het wil nog wel eens vastzitten op een DV codec. Maar installeer de bijgeleverde drivers/software eens, en kijk of je dan wat kunt capturen in moviemaker.[/quote:a6de355403] is usb sowieso onmogelijk??? ik heb zelf wel een firewire aansluiting alleen me vriendin niet dus vandaar maakt usb en firewire veel verschil?? en zo ja wat zijn de voordelen of nadelen?? groetjes johan
Link naar reactie
Bij de meeste dv cameras wordt de volledige en ongewijzigde beeldkwaliteit alleen afgegeven via de firewire uitgang, de usb uitgang levert meestal alleen maar lage kwaliteit video bedoeld voor webcam gebruik en/of het overzetten van de fotos die je met de meeste cams ook kunt maken. Als je een cam hebt die die avi uitgeeft met dv indeling op de usb uitgang dan is het wel een optie die de moeite waard is, al het andere is minder van kwaliteit. Of een avi in dv indeling is zie door rechtsklik/eigenschappen/samenvatting/videocompressie , daar moet iets van DV staan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...