Ga naar inhoud

dv video opnemen met pinnacle9


Aanbevolen berichten

Ik werk al enige jaren met studio 9 met een sony hi 8 camera (analoog). Sinds kort ben ik overgestapt naar een digitale video camera panasonic NV-GS140. Als ik nu video wil overzetten naar de computer mbv studio9, krijg ik a) lost frames en b) loopt het programma vast. Met taakbeheer het prgramma beeindigen lukt niet(CPU gaat naar 100% belasting als ik taak beeindigen aanklik). Als ik de videocamera uitschakel heb ik weer controlle over het programma. Ik werk met XP Home incl. SP2 tevens heb ik update KB885222 gedownload en geinstaleerd maar hij zegt dat hij het niet kan instaleren omdat het al bestaat. Mijn systeembestaat uit: MB MSI MS-6585 met SiS 648 Chipset 1024 MB memory samsung sp2514N 250GB (oa system) WDC WD800BB 80GB (voor video) NVIDIA GeForce FX 5200 LG DV-ROM DRD8120B Philips DVDRW228 brander Conceptronic fire wire card DC10plus captureboard. Ik heb alle drivers geupdate voor zover nodig was, tevens heb ik de fire wire card in alle PCI slots geprobeerd. En ook alle andere programma's uitgeschakeld (mbv MSconfig). Helaas dit alles zonder resutaat. Nog wat meer info, de CPU is een P4 2,4Ghz, memtest 86 gedaan oke.
Link naar reactie
Ik heb de DC10plus verwijderd, het probleem blijft bestaan. Daarna met WinDV geprobeerd, dat ging goed. Hierna de computer weer normaal opgestart, en opnieuw geprobeerd, gaf toch weer een aantal lost frame's. Toen Norman "on access scanner" uitgeschakeld, en opnieuw geprobeerd nu geen lost frame's meer. Dus hiermee kan ik in iedergeval aan de slag. Iedereen bedankt voor zijn inbreng, Wim.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...