Ga naar inhoud

Videobanden naar DVD converter


Aanbevolen berichten

ik wil mijn oude videobanden graag overzetten op DVD. Hiervoor is natuurlijk een stukje hardware & software voor nodig. Er zijn vele kastje in omloop waarop je een videorecorder, camcorder en dvd op aan kunt sluiten en via USB 2.0 of firewire aan de PC kunt koppelen. Heeft iemand hier ervaring mee of het allemaal goed werkt.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
De oplossing die ik toepas zal misschien voor u niet bruikbaar zijn. Ik heb een digitale camera met DV in (video in). Daarop sluit ik de VHS tape aan en speel deze over op de camera. Lang niet alle video camera's hebben een DV ingang. Van de camera kunt je het signaal, wat nu digitaal is, via een video programma, b.v. het bij Windows geleverde Movie Maker, bewerken en een video van maken om op DVD te zetten. Dat gaat zonder problemen. Met AVI kwaliteit gaat ongeveer 20 minuten op een DVD. MVG perloc
Link naar reactie
  • 1 maand later...
rwillligen: Ik heb me vergist. Natuurlijk moet je van de VHS recorder naar de analoge video-ingang van je (DV)camera om deze om te zetten in een digitaal video signaal. Mijn camera heeft zowel video-in, S-video in en ook DV-in(/out). Deze laatste zou je kunnen gebruiken om een bewerkt DV signaal weer terug te zetten op tape. MVG perloc
Link naar reactie
Ik gebruik een Hauppauge kaart. Dit is een inbouw TV-tuner kaart. Hij is er in verschillende modellen. Bijvoorbeeld de PVR-150. Deze heeft ook een antenne-ingang, dus werkt ook bij videorecorders die dat hebben. Kijk maar eens op de site van hun: www.hauppauge.com. Het zijn wel duren kaarten (ong. 80 euro), maar ze staan ook op de Microsoft hardware compatible lijst van Media Center, dus wel een goed merk.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...