Ga naar inhoud

AVI op DVD, start die ook op in een DVD player?


Aanbevolen berichten

Ik maak AVI's van mijn video's. Die spelen feilloos af op mijn computer(s). Ik heb geen (externe) DVD player. Als ik een AVI, gebrand op een DVD in een externe DVD player stop, speelt die dan af op de TV? En zo niet, wat/hoe moet ik doen om dat wel voor elkaar te krijgen? Ik heb drie brandprogramma's: HP sonic, RordNow DeLuxe, en DeepBurner pro. Ik ben een betrekkelijke leek op video-bewerking en heb weinig middelen in de buurt (woon in Afrika) om een en ander uit te testen. MVG, perloc
Link naar reactie
Dan volgt vanzelf de vraag: hoeveel van de stand alone DVD spelers kunnen AVI's afspelen, ik bedoel, hoe groot is de kans dat een s.a. DVD speler een AVi kan afspelen? En natuurlijk: hoe zet ik een AVI om naar een gangbaar DVD formaat? oftewel, welk programma moet ik daarvoor downloaden (freeware) en/of aanschaffen? MVG perloc
Link naar reactie
ConvertXToDVD is een andere die avi omzet in DVD-formaat, gebruiksvriendelijk interface en menu in te voegen dmv. jpg files. Converteert ook de daarbij behorende .srt (ondertiteling-file). Zet de .avi in dezelfde directory als de film en geef ze allebei dezelfde naam bijv. Mijnfilm.avi en Mijnfilm.srt. Bij het invoegen van de videofile wordt hierdoor de .srt automatisch ingevoegd. Let wel: Controleer eerst of de .srt synchroom loopt met de avi en controleer ook op eventuele tikfoutjes in de ondertiteling (zijn immers zeer gauw gemaakt.). Kies voordat je gaat converteren wel even welk DVD-formaat: DVD-5 of DVD-9 (DL) in 'settings', en voila...klaar is kees. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...