Ga naar inhoud

codecs probleem.


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik weet niet of dit het goeie subforum is, maar ik post het hier toch maar. Ik heb een tvkaart van de Aldi, werkt heel goed enzo, maar nu wil ik gaan opnemen. Nu kan ik kiezen in verschillende capture formaten. Mpeg 1, 2 en 4 onder andere. Nu heb ik hiervoor het codec pakket van ffdshow geinstalleerd. Ik kan nu gewoon opnemen met Mpeg 1 en 2, maar niet met 4. Dan geeft de sofware van mijn tvkaart het volgende aan: Cannot find MPEG4 capture filter interface, please download and install Microsoft MPEG4 or Divix codec. (1019) Dit vind ik best raar, want ik heb een codec pack geinstalleerd waar divx en xvid in zitten. Mijn vraag is nu, wat doe ik verkeerd? Alvast bedankt, Jur
Link naar reactie
Och, je hebt eigenlijk maar één codec nodig, waar je mee kunt encoden. Ik neem aan dat de wmv/mp4 codec wel in windows media encoder zit. Voor xvid zou je eens naar koepi kunnen kijken. Wil je wel een groter codec pack, kijk dan eens naar het k-lite mega codec pack. Daar kun je bij het installeren aangeven of je al dan niet encoders wilt installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...