Ga naar inhoud

Video DVD niet te bekijken


anoniem

Aanbevolen berichten

Een kennis van mij gebruikt Video de luxe van Magix en kampt met het volgende probleem. Een eigen videofilm gemaakt in Magix is bij een ander (op vrijwel nieuwe DVD-speler) niet te bekijken en als hij het wel doet, dan loopt geluid en beeld niet synchroon. Bij de maker is de film goed te bekijken, zowel op de PC als in een DVD-speler :evil:
Link naar reactie
De betreffende film is gemaakt en opgeslagen als Mpeg 2. Met het programma van Nero is de DVD gekopieerd en dan komen de problemen. Bij mijn kennis speelt de DVD af op 2 spelers en op de PC, zonder probleem. Bij een buurman speelt het ook zonder problemen af. Speler no 4 geeft na lang aandringen wel beeld maar het geluid loopt niet synchroon. Speler no 5 geeft wel beeld maar loopt het geluid ook niet synchroon.de gebruikte DVD's zijn nieuw. Philips 1-8x speed.
Link naar reactie
Het is dus andersom, sneller geeft meer problemen met de brandkwaliteit. "hetzelfde" merk schijfjes is geen garantie, merken gebruiken verschillende leveranciers en dat kan zelfs wekelijks verschillen, zoiets als "philips 1-8x" zegt niet veel. Ik heb wel een spindel van 25 stuks philips in de vuilnisbak gegooid omdat ze hopeloos slecht was, dat was volgens mij mediacode optodisc oid maar ook dat zegt niet veel want fabrikanten produceren verschillende batches en soms zit daar wel eens een slechte tussen. Toch maar even een ander merk proberen.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...