Ga naar inhoud

Is er nog hoop???


anoniem

Aanbevolen berichten

O, o, o, had ik mij maar eerder verdiept in videobewerking, want ik heb een tv-kaart in mijn PC laten installeren waar ik waarschijnlijk niets aan heb. Ik wil graag mijn oude videobanden en de tapes van een analoge camera (vroeger geleend vóór mijn digitale camera tijdperk) op mijn PC zetten en vervolgens een DVD van maken. Het leek allemaal zo simpel. Een collega van mijn man zei dat ik dat gewoon een tv-kaart met S-video aansluiting moest hebben. Zo gezegd, zo gedaan (software Pinnacle PCTV/Dazzle*TV). Ik heb meteen een analoge camera opgehaald bij familie. Maar wat blijkt, geen S-video uitgang te bekennen. Camera's genoeg in de familie, maar geen eentje met een S-video uitgang. Dikke pech. Had ik mij maar eerder erin verdiept. Gisteren en vandaag heb ik zowat de hele dag geprobeerd om het nog via een videorecorder mijn wens voor elkaar te krijgen, kabels en scart-adapter gekocht, maar helaas. Ik had een videorecorder (met 2 scart-aansluitingen) geleend, maar daar kon wonderbaarlijk de scart-adapter niet in. De achterplaat van de recorder zat in de weg. De scart-aansluiting lag iets dieper, de adapter was te breed. Dus heb ik mijn eigen videorecorder erop aangesloten (met 1 scart-aansluiting). Daarmee had ik vandaag wel beeld van de videorecorder, maar geen geluid. Ik heb er ook een analoge camera erop aangesloten, maar daarmee had ik alleen een blauw beeld, en ook geen geluid. Weet iemand een oplossing voor dit probleem??? Of is het niet mogelijk wat ik graag wil??? Op de handleiding van de tv-kaart staat dat er wel Composite Video er op aangesloten kan worden met een pijl naar de S-video ingang. Zijn daar speciale adapters voor??? Wat mij wel is gelukt, ik heb wel een videoband kunnen opnemen met behulp van de kabelaansluiting, maar ik denk dat het beeldkwaliteit veel slechter is... Anneke
Link naar reactie
S video is uit de jaren 80 en verschilt niet zichtbaar van composite video vind ik. De kwaliteit van een videoband is vaak ook niet erg hoog. Ik heb al mijn banden gewoon via composite omgezet en dat werkte goed (ook met pinnacle). Studio versie 10 is onstabiel op mijn AMD computer, versie 9 draait goed. Als je intel hebt lijkt studio 10.6 goed te draaien.. Video omzetten is een tijdrovende klus met name geluid-beeld synchronisatie. Ik ben blij dat ze klaar zijn. Als het om weinig banden gaat kun je het ook laten doen door een video amateur. Op mijn werk hebben we 60 banden om laten zetten door een video amateur en dat was 33 euro per uur videoband.
Link naar reactie
De tapes die je hebt zijn vermoedelijk 8mm oftwel het video8 systeem, ten tijde daarvan was Svideo nog niet ingeburgerd, pas met HI8 werd de Svideo bus standaart op HI8 cams. Je hebt dus een verloopje nodig van composiet naar Svideo, een beetje knappe elektro/hobby winkel oid moet je daar wel aan kunnen helpen. Bij de meeste Hauppauge kaarten krijg je een dergelijk verloopje bij geleverd. Is er niet iemand in je omgeving met een dergelijke kaart van wie je het kunt lenen? Het geluid zal je van de camcorder met een rood+wit audio kabeltje welke verloopt naar een 3.5 mm stereo jack aan je geluids kaart moeten koppelen op de line-in. Ook een dergelijk kabeltje is gewoon te koop.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...