Ga naar inhoud

Hoe van een VOB naar MPG en werkend in pinaccle studio


anoniem

Aanbevolen berichten

:roll: Ivm een aanstaande bruiloft is met een Sony Camcorder een aantal scenes opgenomen. Deze zijn in een vob bestand opgeslagen. Het probleem is hoe dit Vob bestand om te zetten in een MPG bestand zodat ik dit in Pinaccle studio 9 kan bewerken. (deze scenes wil ik eigenlijk knippen en onder aparte mpg onderbrengen, zodat ik deze kan verwerken in een powerpoint presentatie. Ik heb thuis pinaccle studio 9. Ik kan het bestand wel hernoemen van *.Vob naar *.mpg. Bijvoorbeeld media player pakt dit dan wel maar wanneer ik het bestand wil importeren in pinaccle studio dan start de automatische sceneverdeling en die werkt dan niet, ook kan ik het mpg bestandje in Pinaccle niet draaien. Dit terwijl een ander bestandje dat in mpg sowieso al in mpg formaat was gemaakt wel een keurige sceneverdeling maakt en wel draait. De vragen zijn dus: Hoe kom ik op een goede manier van een *.Vob bestand naar een *.mpg bestand (of eventueel AVI) en in welk programma kan ik het best de scenes uitknippen en in aparte *.mpg of *avi bestanden opslaan (het liefst pinaccle, want dit programma heb ik, maar mag ook een ander programma zijn. Bij voorbaat hartelijk dank voor eventuele suggesties. Groeten Bert
Link naar reactie
:roll: Ik heb het bestand inmiddels wel in mpg formaat via de toepassing VOB2MPG en dus opnieuw geimporteerd in Pinaccle. Nu ziet inderdaad pinacle alle scenes, dus dit is goed, alleen: Nog steeds speelt het het mpg bestand of de scenes niet in pinaccle wanneer je op afspelen klikt, terwijl een ander mpg bestand of voorbeeld bestand dit wel in pinaccle doet. Ook speelt bijvoorbeeld media player het mpg bestand gewoon af. Helpt die upgrade hier ook voor of moet er iets anders gebeuren? Bert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...