Ga naar inhoud

verloren beelden met opnemen pinacle 10plus


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Als ik met pinnacle 10 plus opneem vanaf een videorecorder gaat alles in het begin goed. Na ongeveer 6min. begint het op te nemen beeld in het album te stoten en krijg ik verloren beelden. Ga ik na het opnemen bewerken en bekijk later het resultaat, dan loopt het geluid niet meer gelijk met het beeld vanaf het moment dat ik verloren beelden kreeg en het beeld ging schokken. Voorheen heb ik hier nooit last mee gehad. Weet iemand een oplossing Alvast bedankt. m.vr.gr. leijd116
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Verschillende oplossingen zijn mogelijk: Versie 10 staat niet zo goed bekend, probeer versie 9.4 Opnemen in kleinere blokken als dat kan. Zo min mogelijk andere programma's open. De taakbalk moet bijna leeg zijn. Er is ook een programa gratis te downloaden die bij "dropped frames" het audio spoor corrigeert. Echter sinds ik 9.4 heb had ik die niet meer nodig.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Deze video bewerkingskaart werkt samen met de geluidskaart samen maken zij gebruik van twee verschillende kristallen.Het vervelende hier van is dat ze op gegeven ogenblik uit fase gaan werken vandaar het probleem met het geluid.een oplossing zou zijn om de opname in gedeelten uit te voeren en deze weer samen te voegen.Een andere oplossing is een andere video bewerkingskaart als bijv:de DC 30 welke wel geluid aan board heeft.Er zijn ook nog nieuwere types welke je op de site van www.pinnacle.com kunt vinden. Sucses er mee met vr.gr.GJG Bezoek ook de site van www.jr-video.nl
Link naar reactie
Het is niet helemaal duidelijk of het wel een DC10+ betreft of een studio 10 met bv een usb box. De DC10+ heeft dan welliswaar gescheiden video en audio maar asynchroniteit daardoor is niet nodig, ik heb er zelf (nog steeds) 1 en heb wel opnames van 2 uur met het ding gemaakt zonder enig probleem. Wat wel roet in het eten gooit zijn lost frames want die zorgen onheroepelijk voor async tussen video en audio. Het probleem ligt dan ook miz in de lost frames en de async is daar het gevolg van. Lost frames bij een dc10+ onstaatn meestal doordat de harde schijf niet rap genoeg is en dat is bijna altijd een DMA probleem. Staat DMA wel aan voor al je harde schijven? Andere problemen zijn andere software die in de achtergrond taken gaat uitvoeren(email ophalen, defragmenteren, virusscannen enz enz) je zou dergelijke software dan ook zo veel mogelijk moeten uitzetten voordat je begint te capturen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...