Ga naar inhoud

ja, weer een vraag over omzetten van AVI naar MPEG


Aanbevolen berichten

Ja, ik weet het wel: kijk bij de vorige berichten over omzetten van AVI naar DVD. Ik kan echter geen bevredigend antwoord vinden dus alsnog mijn vraag aan jullie. Ik heb een avi bestand gedownload en wil deze omzetten naar mpeg (want mijn dvd speler wil geen avi bestanden lezen, het kreng!). Ook op de computer afspelen lukte niet. Ik krijg een melding een codec en divx? of zoiets. Afijn, netjes gelinkt naar de website over divx (of zoiets) en het programma gedownload, geïnstalleerd en bestand geconverteerd? Nu kan ik het wel op mijn pc afspelen (soms met horten en stoten, goed geluid dat wel) maar ik kan nog steeds niet via het convert programma naar mpeg omzetten wat mijn dvd wel kan lezen. Alle bestanden met mpeg kon ik zonder problemen op dvd branden en afspelen op mijn dvd speler/tv. Wat moet ik doen? Ik heb alle berichten afgespeurd maar kan niks vinden waarvan ik denk: aha, dat ga ik proberen. Please heb geduld met mij want ik ben net 'nieuw' op dvd-gebied. Groetjes, Jolande :roll:
Link naar reactie
1. Zorg dat je de DivX codec hebt geinstalleerd 2. Download [url=http://www.tmpgenc.net/]TMPGEnc[/url] 3. Installeer het programma; en start het op. 4. Bij het opstarten krijg je en wizard; deze gewoon volgen; de meeste opties staan al goed (je zou de bitrate iets kunnen verlagen; staat meestal standaard op 8000.) 5. Klik op start; en hij converteert het naar MPEG. 6. Download [url=http://tmpgenc-dvd-author.softonic.com/ie/41529]TMPGEnc DVD Author[/url] 7. Installeer en start het op. 8. Maak daar je DVD; dat programma is niet zo heel moeilijk in elkaar gezet; zodat het je dat wel moet lukken. 9. Brand vervolgens met je brandprogramma die zooi naar een VIDEO_TS map op je DVD Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...