Ga naar inhoud

film bewerken.


Aanbevolen berichten

Met Pinnacle Studio moet het lukken, alleen dat kost wel wat geld (45 euro). Anders kun je het zo doen *Downloaden programma om dvd naar avi om te zetten: http://flaskmpeg.sourceforge.net/?inc=home *avi bestand importeren in windows movie maker, hier kun je het bestand bewerken door het orginele geluidsspoor te verwijderen, en op het geluidsspoor de muziek te plaatsen
Link naar reactie
Ik denk dat de juiste codecs ook voldoende zijn. Bij mij laadde hij ook gewoon een .vob bestand zonder problemen. Je kan die codecs verkrijgen door een codecpack te downloaden, maar dat geeft vaak troep, of een dvd-programma als Cyberlink o.i.d. te installeren. Van dit laatste ben ik niet helemaal zeker of het werkt, ik heb nl zowel een codecpack als Cyberlink erop staan.
Link naar reactie
[quote:cf04fdf421="Melvin v/d Berg"]Ik ga liever niet omzetten want dat kost kwaliteit. Ik heb pinnacle studio 10 plus even gehaald alleen er is een probleem. Ik kan mijn bestand niet in het project zetten. Weten jullie een plug-in voor vob bestanden?[/quote:cf04fdf421] Zonder omzetten lukt het sowieso niet, je kunt weinig doen met een vob bestand, zelfs in Pinnacle niet. In Pinnacle kun je vob bestanden importeren door naar Bestand te gaan en dan te klikken op "dvd titels importeren". Hier klik je dus dan op de dvd schijf, en pinnacle zet de dvdbestanden om naar een mpeg-2 bestand. Dan kun je het mpeg-2 bestand openen in Pinnacle, het orginele geluidsspoor verwijderen (door op het slotje rechts te klikken van het orginele videospoor, waardoor het orginele video en geluid van elkaar losgekoppeld worden) en er muziek toevoegen op het andere geluidsspoor. Met vr gr Steven
Link naar reactie
De omzetting van vob naar mpeg2 is, in principe, zonder verlies. een vob file is een "container" met daarin opgesloten mpeg2 video en wav/mpeg audio. De audio en video zijn er dus uit te halen zonder verlies. Als je studio daarin niet vertrouwd zou je het ook eerst zelf kunnen doen, de term voor zo'n bewerking heet de-multiplexen en dat kan met TMPGenc onder file/mpegtools. Je moet dan wel in de browse-box de bestandstypen op "alle bestanden" zetten anders ziet TMPGenc de vob files niet.
Link naar reactie
Eigenlijk is het niet slim wat ik doe. Ik weet iets beters: Ik speel de delen die ik wil hebben af met intervideo windvd 4. Dan gebruik ik een programma voor het kopieren. Weet iemand een programma waarmee ik kan opnemen wat er nu gebeurd op mijn scherm? Het moet wel goed beeld zijn! Geluid heb ik niet nodig. Als laatste gebruik ik dan avitricks voor het geluid erin te zetten.
Link naar reactie
[quote:198d64e332="Melvin v/d Berg"]Ik wil the fast and the furious en 2f2f veranderen. Ik wil stukjes uit de film gaan halen en zo een clip maken. De muziek wil ik er weer appart inzetten dus ik wil geen geluid van de film hebben. Het programma moet dvd bestanden kunnen openen. Wie weet een goed programma??[/quote:198d64e332] ik zou [url=http://www.womble.com/download/index.html]MPEG Video Wizard[/url] gebruiken. stukjes selecteren, wegsaven en inladen met tmpgenc dvd author maar ja wie ben ik :wink:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Leuk fillumpie! Tips voor je evt volgende project; Als je een dv codec (bv die van panasonic: google) hebt kun je de avi zonder enige verdere omzetting wat betreft resolutie in flask omzetten naar dv-avi, dat levert een betere kwaliteit en daardoor is de avi in nagenoeg ieder video bewerkings programma te bewerken, een tip daarbij is het gratis dv programma van AVID: http://www.avid.com/freedv/ Goede dv-avi bewerking met de meest gebruikte opties en dat alles gratis inclusief tutorials ( http://www.avid.com/freedv/tutorials/index.asp ) en een speciaal forum: http://www.avid.com/exchange/forums/38/ShowForum.aspx Je zou dan ipv van alles met "harde lassen" hier en daar een wat fraaiere overvloeier of zelfs een eenvoudig effect tussen twee clips kunnen plaatsen. Je dv-avi die uit flask komt heeft dan wel een rare beeld verhouding(720x576 zonder de breedbeeld eigenschap) maar dat verander je als allerlaatste bij het saven naar 16:9, je behoud op die manier zoveel mogelijk van de originele kwaliteit. En als je dan als laatste stap de dv-avi omzet naar xvid/divx avi dan doe je er goed aan om iig de zwarte balken er af te snijden zodat je een schone kale 16:9 video overhoud, dat scheelt pixels en daardoor data die je niet hoeft op te slaan. het resultaat is dan of een betere kwaliteit of je houd dezelfde kwaliteit maar hebt daarvoor minder MB's nodig. Om je een idee te geven: van de avi die je gemaakt hebt is de resolutie 720x480. Slechts 720x272 pixels daarvan worden daadwerkelijk gebruikt voor de video de rest is zwart, maar die zwarte pixels moeten wel allemaal opgeslagen worden in de avi en nemen dus data in beslag. Mijn gok is dat je op die manier zonder al te veel problemen zo 20-30 MB van jouw 100 MB af kunt halen zonder dat het beeld slechter in kwaliteit wordt. Als je de video saved als een echte 16:9 avi houd er dan wel rekining mee dat zowel de horizontale als vertical resolutie altijd een getal moet zijn wat deelbaar is door 16. Enig minimaal rommelen met de beeldverhouding is dan ook meestal niet uit te sluiten om op een mooi rond getal uit te komen. 720x272 is een mooie die deelbaar is door 16.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...