Ga naar inhoud

Beeld loopt na 25 minuten niet meer vloeiend


Aanbevolen berichten

Het volgende gebruik ik om een film op dvd te krijgen: PC -Pentium 4 3,2 GHz Prescott -Asus mobo P5GD1 -2x 512 Mb PC3200 -1x HD Maxtor 120 Gb (bevat 3 partities, Windows 60 Gb, Games 40Gb & Temp 20 Gb) Alles is Fat 32 -1x HD Maxtor 20 Gb (NTFS. Gebruik voor opslaan van video. -SB Live -Asus EN6600/TD 256 Mb Camera -Samsung VP-W70 (PAL / HI 8 / 8mm camcorder) Om de beelden van de camera over te zetten naar PC gebruik ik de Pinnacle Moviebox USB. Beeld: S-video kabel Geluid: Slechts 1 witte tulstekker ivm alleen mono geluid. Nu heb ik laatst videobeelden opgenomen met Studio 9.4. Opname instellingen MPEG DVD-compatible. Software heeft zelf alle scenes geknipt en deze heb ik later op het storyboard geplaatst in de juiste volgorde. Daarna heb ik via Studio 9.4 alles op dvd gebrand (instelling DVD). Tot zover alles goed gegaan. Nu heb ik de dvd afgespeeld op tv met een jvc dvd-speler en wat blijkt? Na 25 minuten wordt het beeld schokkerig / haperen... Het beeld beweegt niet vloeiend meer. Zoiets heb ik reeds eerder gehad. Als ik de film dan een (paar) keer op nieuw opneem is het ineens wel goed. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Oja, ik heb alle niet noodzakelijke toepassingen afgesloten en systeemherstel uitgeschakeld op de 20 Gb harde schijf.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Als ik dat zo lees ontstaat het probleem pas na het hele edit gebeuren, d.w.z. tijdens het branden naar de DVD of tijdens het afspelen van de DVD. Aangezien het soms ook goed gaat lijkt het erop dat het probleem op de DVD begint. Een DVD wordt van binnen naar buiten beschreven. Het kan zijn dat een bepaald segment gewoon slecht van kwaliteit is. Daarom openbaart het zich pas na enige tijd. Langzamer branden kan helpen. Of een ander merk DVD kiezen. Probeer anders eens met een DVD-RW en kijk of je hetzelfde ziet bij telkens opnieuw branden. Scheelt DVD's. Maar ik denk dat je het meeste succes hebt bij een combinatie van een ander merk DVD's en een lagere snelheid. Zelf brand ik altijd met de helft van de snelheid die volgens mijn brandsoftware maximaal mogelijk is op de betreffende DVD.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Voor dat ik het definitief op dvd+r brandt, gebruik ik eerst een dvd+rw van Samsung. Ik gebruik voor het opnemen, bewerken en branden de Pinacle software die bij m'n Moviebox zit. Ik ga de film niet eerst op m'n beeldscherm kijken, maar kijk hem op de tv om te controleren of hij goed is. En daar constateer ik dus dat het beeld soms niet vloeiend loopt (hapert) Ik ga kijken of ik de brandsnelheid in de Pinacle software kan aanpassen.
Link naar reactie
Normaal gesproken sluit ik alle niet noodzakelijke progs af. Als ik opneem dan kies ik in het tabblad opnemen nieuw en dan kies ik dvd kwaliteit. Hij slaat dan de de film in mpeg2 formaat op op de harde schijf. Als ik nu een dvd brand na dat ik alle noodzakelijke bewerkingen heb uitgevoerd dan converteert hij het zeker nog een keer naar mpeg2? Ik las ook op dit forum dat je beter in DV avi kan opnemen en dan later naar mpeg 2 converteren. Ik ga eens kijken op dat met de Pinnacle software mogelijk is. Ik zal vanavavond e.e.a proberen.
Link naar reactie
Ik zet even in de Pinnacle software te kijken, maar geen optie om het als DV avi op te slaan. Kijk ik op de doos van de moviebox: Moviebox USB video opname formaten: -MPEG 2 (720 x 576, 480 x 576 PAL, 25 beelden/sec.) -MPEG 2 Datarate 1 - 12 Mbit/sec voor USB 2 (USB 1: 6 Mbit) -MPEG1 352 x 288 (PAL, 25 beelden/sec) -MPEG1 Datarate 1,15 - 3 Mbit/sec Moviebox USb audio opname formaten: -Mpeg Layer 2 audio Er wordt dus niet gesproken over DV avi. Betekent dit dat ik helemaal niet in DV avi kan opnemen :cry:? Of zou het met Adobe Premiere o.i.d wel kunnen? Kan kijken of er een probeerversie van is.....
Link naar reactie
Ik heb een stuk film opgenomen van de camera. Het geen wat ik opgenomen heb ziet er niet uit. In het stuk wat ik opgenomen heb zit een soort van horizontale balk en daaronder een stilstaand beeld. Boven die soort van horizontale balk loopt de film. Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel. Ik kan met de Pinnacle software wel exporteren naar DV avi. Weet iemand ook of ik nou wel of niet kan opnemen in DV avi met de moviebox?
Link naar reactie
[quote:4c1c8c7750="Pceetje"]Adobe is DV-avi only, het beste kan je de hele Pinnacle zooi terug doen naar de winkel en iets goed aanschaffen. Pinnacle en vooral de goedkope spullen is ELLENDE ![/quote:4c1c8c7750] De 'hele zooi' terug doen is geen optie. Ik heb het pakket al bijna een jaar. En voor een beetje videobewerking ga ik geen duurder pakket aanschaffen. Ik ben gisteren weer aan het opnemen geweest, maar nu wordt het beeld na een tijdje weer schokkerig :cry: . Soms na een paar keer opnieuw opnemen is het weg. Voor het opnemen heb ik alle programma's afgesloten die in de tray stonden. De Auxiliary Files worden op de zelfde schijf opgeslagen als de video ik weet niet of dat problemen kan geven? Voor opnames kies ik de instelling dvd-compatible. Kan het een instelling in Pinaccle zijn? Ik heb geen verse Windows op mijn computer staan. De laatste keer dat ik Windows heb geinstalleerd kon wel eens vorig jaar februari zijn :o Ik ga zowiezo Windows binnenkort opnieuw installeren, maar wacht nog even, omdat ik binnenkort misschien een sata schijf geplaatsen. Of misschien 2 schijven in raid 0 of 1. Maar, ik ga eerst een andere pc proberen.
Link naar reactie
[quote:e50ea1e14b="andre@home"]is de Maxtor 20 Gb (NTFS) soms te traag? Staat DMA aan voor deze schijf (eigenschappen controller in aparaatbeheer of zo)[/quote:e50ea1e14b] Hij is niet te traag, een test met Pinaccle gaf geen melding. DMA staat gewoon aan. Als ik in apparaatbeheer kijk staat er: Eerste primaire ide kanaal: Apparaat 0 & 1: Overdrachts modus DMA indien beschikbaar Tweede primaire ide kanaal: Apparaat 0: Overdrachtsmodus DMA indien beschikbaar Apparaat 1: Overdrachtsmodus alleen PIO Secundaire ide kanaal: Apparaat 0 & 1: Overdrachtsmodus DMA indien beschikbaar Bij alle 3 staat bij apparaattype automatische detectie. Alleen bij de 2e primaire controller staat bij apparaat 1 dat de huidige overdracht PIO modus is. EDIT: Ik ga nu mijn kast even openen en kijken hoe ik alles aangesloten heb :oops: Als ide schijven aan 1 controller / kabel hangen dan kan dat het probleem ook zijn??
Link naar reactie
M'n harde schijven hingen beide aan 1 kabel. Ik heb nu mijn 120 Gb op de primaire en de 20 Gb op de secundaire gehangen van de raid controller. Alleen staat in apparaatbeheer nog steeds bij de tweede primaire ide kanaal: Apparaat 0: Overdrachtsmodus DMA indien beschikbaar Apparaat 1: Overdrachtsmodus DMA indien beschikbaar (maar de huidige is PIO mode)
Link naar reactie
en? Maakt het uit? Kijk eens rond of er een test met een grafische weergave is waar je de snelheid kunt bekijken of er soms een dip op een bepaalde tijd komt? Doe eens een oppervlakte scan of de schijven nog goed zijn. Is de swap file soms teveel gefragmenteerd? Zet hem anders op een andere schijf. Test je geheugen eens met memtest86? Een update van het bios kan... soms helpen. Als je een Intel chipset hebt.... installeer de juiste chipset accellerator eens. .... Is er andere software mogelijk om eens een keer mee te capturen?
Link naar reactie
Eenvoudiger om iig te proberen: je gooit alle ide controllers weg en doet een herstart waarna windows de hele boel opnieuw detecteerd en installeerd, soms pas na meerdere herstarts. Als het meezit ben je dan van je pio mode af De usb moviebox kan niet in dv-avi opnemen en als het je wel lukt dan wordt de mpeg voor opslag omgezet naar dv-avi, daar schiet je dus niets mee op. Wat wel de moeite loont is niet voor het dvd profiel te kiezen maar handmatig de hoogste opname kwaliteit in te stellen van 12 mbs, je hebt daarvoor uiteraard wel een usb2 aansluiting nodig. De oudere versies van premiere kunnen wel met analoge video omgaan van een directshow of video for windows device maar dat zal met de usb box evengoed mislukken omdat pinnacle geen volledig werkende directshow ondersteuning in zijn drivers bouwt om zijn eigen duurdere producten te beschermen. Overigens: heb je in al je opgenomen video zo'n "balk" onderin het beeld? Ik bedoel dan dus het mpeg materiaal zoals het zo, zonder verdere bewerking , op je harde schijf beland.
Link naar reactie
[quote:aae8e32914="rwilligen"]Eenvoudiger om iig te proberen: je gooit alle ide controllers weg en doet een herstart waarna windows de hele boel opnieuw detecteerd en installeerd, soms pas na meerdere herstarts. Als het meezit ben je dan van je pio mode af[/quote:aae8e32914] Klopt, ik ben inderdaad van de pio mode af. [quote:aae8e32914="rwilligen"] Overigens: heb je in al je opgenomen video zo'n "balk" onderin het beeld? Ik bedoel dan dus het mpeg materiaal zoals het zo, zonder verdere bewerking , op je harde schijf beland.[/quote:aae8e32914] Nee en ik heb ook niet altijd dat het beeld schokkerig is. Soms na een paar keer opnieuw opnemen is het goed. Ik heb gisteren op een andere pc geprobeerd en dat lijkt goed gegaan te zijn. Ik heb daar van een video cd gemaakt (geen dvd-brander in die pc) en heb een stuk gekeken en dat lijkt goed te zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...