Ga naar inhoud

Beelden Sony D8 niet zichtbaar in Studio9


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Sony D8 camera via i-link aangesloten op IEEE 1394 van de pc. In het tabblad "Opnemen" in studio 9.4.3 zie ik geen beelden van de camera. Als ik in dat tabblad op "play" klik gebeurt er niets (en bij het klikken op stoppen en spoelen ook niet). Als ik klik op "Opname starten" dan kan ik een naam opgeven en als ik dan klik op "Start opname", komt er een melding dat ik het juiste opname-apparaat moet selecteren. Dat staat in studio echter gewoon vermeld als DV-apparaat. Windows XP (home edition) geeft wel een melding dat een Sony camcorder gevonden is en in het tabblad Hardware - Apparaatbeheer staat dat de IEE1394 kaart korrekt werkt. Ik heb ook geprobeerd via Nero de beelden zichtbaar op het scherm te krijgen en dat lukt wel. Ook via Amcap krijg ik wel beeld en geluid. Via Studio heeft dat altijd gewerkt, maar het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst beelden heb ingelezen. In de tussentijd is Windows een keer opnieuw geinstalleerd en is het moederbord vervangen. Op de pc zit SP2 en alle XP updates zijn geinstalleerd. Heeft iemand een idee wat de oorzaak van het probleem kan zijn.
Link naar reactie
Heb scenalyzer geprobeerd. Dat werkt wel (kan alleen de knoppen van de camera niet bedienen met de knoppen op het scherm). Heb stukje van camera op scherm weergegeven en opgenomen. Vervolgens is dat bestandje in Studio wel af te spelen. Alleen jammer dat dit een trial versie van scenalyzer is. De gratis versie die er ooit geweest is, heb ik niet kunnen vinden. Volgens Pinnacle zou het probleem liggen aan de videokaart, maar of dat zo is????
Link naar reactie
Automatisch worden alle Windows XP updates geinstalleerd; dus of daar 1 tussen zit die een probleem veroorzaakt kan ik niet zeggen. Ik heb een maand of 2 geen videofilmpjes meer naar de pc overgezet. En in die tijd is ook nog het moederbord met een nieuwe chipset geplaatst door een computerwinkel. Maar of dat er iets mee te maken heeft???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...